• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning: Omega AT 231.10.39.21.03.001 "Skyfall"

Tack alla återigen för all positiv respons!

Grattis :)

Edit: Det här var ett riktigt bra köp! Just blå 38,5 med datumram får bara mer och mer kultstatus.
Tack! Ja, kanske har den redan fått lite kultstatus i och med att den verkar vara lite svårare och få tag på än övriga, kul i sig, men inget som jag tänkt på. Datumramen ger verkligen tavlan extra krydda och karaktär.
Finns det att finna någonstans hur många ex. av de olika AT ref. nr. som tillverkats?

Tack alla återigen för all positiv respons!

Tack! Ja, kanske har den redan fått lite kultstatus i och med att den verkar vara lite svårare och få tag på än övriga, kul i sig, men inget som jag tänkt på. Datumramen ger verkligen tavlan extra krydda och karaktär.
Finns det att finna någonstans hur många ex. av de olika AT ref. nr. som tillverkats?
Nä, bara Omega själva vet. Att få finns till salu beror nog på att ägarna håller i dom mer och mer. Skall väl inte överdriva det rent investeringsmässigt men på lite sikt tror jag den ökar i värde mer än senare AT. Nu gillar den jag den senaste modellen väldigt skarpt men önskar dom hade återgått till helt borstad länk.

Efter flera, flera år av velande så har det äntligen till slut inträffat, ett beslut och ett inköp efter att en annons dök upp vid helt rätt tillfälle!
Att en dröm har infriats är att ta i, men man ska verkligen vara glad för det "lilla" i livet och genuin entusiastglädje är verkligen vad jag känner just nu!
Så mycket funderingar och tvekan hit och dit kring de olika ref./versionerna som finns, som ni KS.sare säkert känner till man kan ha.
Så, AT med blå tavla, en klassiker, har suktat länge. Har i.o.f.s. vandrat via en AT quartz, fin rackare, men quartz...
Ni vet alla klassikerstatusen hos AT.n på detta forum så ingen mer info. behövs här...
Urverken och Omegas fin, fina co-axial urverk genom tiderna kan man läsa om på flera ställen, här en rätt lättsam/hyvens sida:
https://monochrome-watches.com/omega-co-axial-escapement-technical-perspective/
När den nya blåa AT.n kom, 38 mm, ref. 220.10.38.20.03.001, med datum kl. 6 och horisontella linjer så kände jag mig rätt såld. Gillar verkligen symmetrin. Dock så har alltid en annan ref. hägrat, "Skyfall".en, ref. 231.10.39.21.03.001.
Velandet ledde till ett beslut! Nu köper jag den nya ref.en...var i kontakt med en AD och var nära och trycka på knappen. Vad dyker då hastigt och trevligt upp, jo en fullset "Skyfall" i kalasskick!
Ingen tvekan denna gång, bara hugga som snabbaste kobra...
Slutsnackat, här har vi den.
20180702_191244.jpg

20180702_191334.jpg

20180702_191505.jpg

20180702_204636.jpg

20180702_192205.jpg
Sommarcrisp

Tillbaka
Topp