• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Panerai men inte förrens imorgon ...... men titta gärna in :)

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kul, dra över halva europa över dagen för en klocka :)
Kan inte låta bli att le lite när du går igenom det här och samma dag dyker det upp en 605a på köp och sälj ;)
Fast, det var kanske en ny som var hela grejen, hur som, jäävligt fet klocka :D
Tackar!
Tror det kan vara den 605:an som @hook refererade till.
Dem kostar inte lika mycket nya heller :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Va? finns det 2 butiker i Florens? Jag har bara varit på den ena (samma som du).
Angående plexit så har det sina nackdelar, det repas ju väldigt lätt (vilket bidrar till patina, men om man vill ha en spotless klocka så sabbar det lite). Sen tror jag (Ska inte svära att det är så) att urtavlan lyfts upp bättre med safir (bättre AR).

Tror nog jag valt plexi på 372 (vilket jag har) och kört safir på 605. :)

http://www.panerai.com/en/network/boutiques/firenze-four-seasons.html
Borde hälsat på men jag hann tyvärr inte.

Tänkte att plexi är mer "genuint" men safir är helt klart mindre underhållsfritt.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
En sak som jag stör mig på är att jag inte fick någon yttre box!
Skall det vara så? De sa att de inte hade fått någon
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag har aldrig dragits till PAM trots att jag försökt med PAM 0074....men dina två är ruggigt fina! Grattis till en enastående duo.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tackar ödmjukast


Jag har aldrig dragits till PAM trots att jag försökt med PAM 0074....men dina två är ruggigt fina! Grattis till en enastående duo.

Strålande och mäktig klocka! Stort grattis och tack för tråden.

Fan va cool! Nu sjunker ju inte suget på att testa Panerai direkt ;)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Faen planet är försenat!

Kommer missa mitt anslutningsflyg i köpenhamn och det går inga mer Norwegianplan ifrån köpenhamn på kvällen......
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det har vart många turer nu ang. om det ska bytas till safir eller inte på 372an det är väl bara att vänta tills någon får en R serie så vet vi.
Pratade med en kille i Tyskland i dag som säljer Panerai och har jobbat åt dem. Han har 372 i P- och R-serien i lager och båda har plexi. Verkar som att de hoppade över Q-serien då 372 sålde för dåligt och P-serien tillverkades minst till och med november 2015.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Tror inte det. Inte om de fortsatt med det här formatet.

A - 1998
B - 1999
C - 2000
D - 2001
E - 2002
F - 2003
G - 2004
H - 2005
I - 2006
J - 2007
K - 2008
L - 2009
M - 2010
N - 2011
O - 2012
P - 2013

Då borde Q = 2014 och R = 2015.
Pratade med en kille i Tyskland i dag som säljer Panerai och har jobbat åt dem. Han har 372 i P- och R-serien i lager och båda har plexi. Verkar som att de hoppade över Q-serien då 372 sålde för dåligt och P-serien tillverkades minst till och med november 2015.

Har sett R serien av 372 med plexi så vi får se om den ska fasas ut och att den kommer med safir senare när det är tomt på hyllan med plexi.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Yeah hann med planet, verkar vara kaoz på Arlanda dock....

Edit: Satana får sitta en timma i planet innan vi kan lyfta
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp