• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning Pequignet Rue Royale 9010133 CN

Vilken fullträff! Jag har dock lite lätt ordningsproblem när sub-sekundsvisaren inte är centrerad, även om det är på bekostnad av fler coola funktioner. Antar att det är tyska generna som ställer till det för mig...;)

Vilken fullträff! Jag har dock lite lätt ordningsproblem när sub-sekundsvisaren inte är centrerad, även om det är på bekostnad av fler coola funktioner. Antar att det är tyska generna som ställer till det för mig...;)

Danke! Aber mensch! Das nicht zentrierte subsekundweiser ist doch jättedeutsch!
ALS-Lange-1-2.jpg

Jag är hjärtligt trött på originalarmbandet till den här klockan. Orimligt tjockt vid spännet och riktigt stelt.
Nån som har tips på extra tunna, mjuka och bekväma 20mm-armband med pin buckle och quick release? Alla förslag välkomnas oavsett färg och material!

tempImageXZStXF.png

Senast ändrad:
IMG_2010.JPG

Köpte mig ett Barton Elite Silicone av en på forumet.
Föredrar det framför originalalligatorn, men det hade gärna fått vara ännu lite tunnare vid spännet.
Med sin extrema mjukhet och all friktion i gummit är det även lite småpilligt att få in bandet genom öglorna. 🧐
Kanske läge att testa Canvas eller Sailcloth också.

IMG_2008.JPG

Senast ändrad:
tempImageTPTgr5.png

Svårt att slå ett svart djurhudsarmband till den här klockan ändå.
Lånade armbandet från min Olto-8 Roto. Mycket bekvämare än originalalligatorn.

Tillbaka
Topp