• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Rolex Day-Date Platina - Ref:118206

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det här är fantastiskt.
Mitt klockintresse startade i slutet av 90-talet. Bond. Isabella Scorupco. Jag var kär i Omega SMP. Den här faktiskt:


Bland de första kort jag laddade upp.
Klockan bars uteslutande i massor av år. Sekundvisarens röda har försvunnit. Färgen är numera ljusblå. Men någon gång för länge sen såg jag en fantastisk Rolex med en ljusblå tavla och en i mina ögon underbar länk. Vad var det för något? Kollade upp den. Platina. Game over. I samma veva köpte jag min första lägenhet. Klockan skulle kosta cirkus det dubbla.....

Nåja, åren gick. Några utbildningar klarades av. Bättre och bättre jobb. Klockor. En Speedy ramlade in. En guldgulds day-date. Några Pateker, men fortfarande gnagde den där Platinan....

Kan ju inte heller säga att det blev enklare när min gode vän @Omen köpte EXAKT den klockan jag vill ha för ett drygt år sedan. Jag var med på paketöppningen på Hotell Diplomat och har tjatat hål i huvudet på honom att sälja den till mig. Men nej. Den skulle tydligen aldrig säljas.
Bild därifrån:


Så äntligen dök affären upp. En säljare i NY som jag litar på fick in en fullset från tidigt 2000-tal med plasten kvar på sidorna. Ett i sammanhanget rimligt pris begärdes. Jag slog till.
Den går ju iofs att köpa ny men listpriset 481.000kr avskräcker ngt. Även med bra rabatt.

Så till den ngt komiska timingen. Min klocka ramlade in igår. Dagen efter @Omen slagit till på ny guldpatek och SAMMA dag @Niklas får sin graal. Vad e oddsen?

Tänk att du brinner för bilar. Italienska. Du sparar och fixar o trixar för att få ihop till en röd skönhet. Du har redan en grym GTA i garaget. Du slår till på en Alfa 4C och ska precis visa den för dina helt galna bilafficionados och få din dos av bekräftelse och lajkrekord. Du ska visa denna:
image.jpg


Problemet var bara att en nära vän till dig dagen innan köpte den här:
image.jpg

@Omen
och att en bekant samma j-vla dag köpte den här:
image.jpg

@Niklas

Vad i hela helv-te är oddsen? :)

Ref 118206
3155 verk
36 mm
Vikt med länkbitar för ca 17,5cm arm, 200+gram.
Just tyngden är fantastisk.

Klockan kom dock inte med ljusblå istavla. Ett måste. Den är nu beställd och så länge fick jag låna en svart tavla med is från Nymans. Top notch.

Bilder:
Morgonkaffe på balkongen



Start och mål?



image.jpg


Trevlig lördag
/Leben
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Clean å schteek på samma gång! Grattis å tack för trevlig läsning!

Den svarta tavlan är ju grym. Köp å ha båda:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När man väntat på något gött länge så är det ju bara härligt eller hur är det man säger? :)

Glad för din skull och tror att det är en bra kombo tillsammans med izul-DDn. Jag hoppas själv på att kunna visa upp mitt långsiktiga mål om något år eller så. Troligtvis tar det längre tid i och med alla satans prisökningar som de envisas med.
 
Topp