• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning SEIKO 6159-7001

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Läcker. Grattis! Det där måste väl vara pappan till MM300... (Ni får ursäkta detta "ahaa..!" från en yngling på Seiko :) )

Edit: Jag ser nu att Yonsson redan berättat detta...
Jag kan ju tillägga att det gjorts 2st reissues på 6159 (förutom sbdx001/017), nämnde det bara snabbt ovan.
IMG_7277.JPG

SBDX003, släpptes först av de två och har ej guldfärg i bezeln.

IMG_7265.JPG

Ser ut som min blekta bezel.


IMG_7276.JPG

Sbdx012, guldfärg i bezel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fantastisk!
Inte helt lätta att hitta i toppskick, denna ser riktigt vass ut:)
Seikos bästa dykare någonsin?
Grattis till klockan @yonsson och tack för grymt inlägg!
Tack! Jag tycker personligen att det är SEIKOs bästa. 6217 är för liten (37mm) och 6215 har ju low-beat urverk. 6306/6309 är ju nice men inte lika exklusiva. Hi-beat är cool, flyter på som 17, dessutom extremt överkurs att sätta in ett hi-beat verk från Grand SEIKO i en dykarklocka. :)
 
Senast ändrad:

Syven

Panerai
2-Faktor
Som vanligt hittar du guldkorn.
Grattis till en riktigt trevlig klocka och tack för ett trevligt skrivet inlägg.
 

Geparden

Audemars
Oj, vad tjusigt!!! Stora gratulationer till dig till en bra fångst.
Tänkte lite på det, varför vänta in en ev. ny HB-dykare i vettig storlek när den faktiskt redan finns. Lär ju inte kunna bli snyggare än den där ändå.
Fan vad bra den är..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj, vad tjusigt!!! Stora gratulationer till dig till en bra fångst.
Tänkte lite på det, varför vänta in en ev. ny HB-dykare i vettig storlek när den faktiskt redan finns. Lär ju inte kunna bli snyggare än den där ändå.
Fan vad bra den är..
Jag tror på hi-beat GS-dykare 2018 när 6159 firar 50 år. Kan nästan sätta pengar på det! :)
 

Jens

Greedo
Jag blir så jävla hård när jag ser baksidan! Helt fantastisk klocka Yonsson, den där lär du inte släppa i första taget.


J
 
Topp