• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning SEIKO Superior 9983

Geparden

Audemars
Wow! Riktigt stort grattis på den!
Behåll den, finns ingen nytta i att sälja för småpengar. Relationen peng/kvalla på de där är ju galen.
Det skicket för det priset känns ju som ett kap!
Svårt att säga eftersom de är så ovanliga. De jag sett ute har gått för 5-8000kr, han jag köpte av ville ha 2300kr och jag gav 3000kr. Kan tänka mig att normalpris är 5500kr kanske?

Eller vad säger du @Geparden ?
Det är ju som du säger ett spann prismässigt på dessa beroende på modell, medel skulle jag säga ligger några tusen mer än 5500kr av vad jag kom ihåg när letade som mest men jag kanske letade på fel ställen.
Blev ju tryggt köp på hemmaplan för mig
image.jpeg
Finns en version till som jag någon gång hoppas komma över..
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Häftig och historisk klocka, sådant gillar jag. Fantastiskt skick och snygg design, sjuttiotalet rockar! Trodde du skämtade när du skrev vad du gav. Väldigt mycket klocka för pengarna. Grattis!
Tack för en trevlig historielektion dessutom, välskrivet.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Den jag sett som legat högst är den med kantig Bezel i SS, QGA020. En på Yahoo Japan för några år sedan var uppe i 25k SEK när jag gav upp.
Och efter ca 10 år så hittade jag en som jag vann (för en bra bit under 10k). Väntar leverans från landet i öster under nästa vecka.
Bilderna nedan är inte på min klocka utan bara för att illustrera hur den ser ut (snodda från nätet). Kolla in den länken :):):)
superior9983-7000-32.jpg

$_57.JPG

japan786501.jpg
japan786503.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och efter ca 10 år så hittade jag en som jag vann (för en bra bit under 10k). Väntar leverans från landet i öster under nästa vecka.
Bilderna nedan är inte på min klocka utan bara för att illustrera hur den ser ut (snodda från nätet). Kolla in den länken :):):)
superior9983-7000-32.jpg

$_57.JPG

japan786501.jpg
japan786503.jpg
Den är grym!
 

Geparden

Audemars
Och efter ca 10 år så hittade jag en som jag vann (för en bra bit under 10k). Väntar leverans från landet i öster under nästa vecka.
Bilderna nedan är inte på min klocka utan bara för att illustrera hur den ser ut (snodda från nätet). Kolla in den länken :):):)
superior9983-7000-32.jpg

$_57.JPG

japan786501.jpg
japan786503.jpg
Nu blev jag avis på riktigt!
Men hur är det med länkarna till dessa egentligen?? Viklås eller inte. Min förgyllda har det steglösa "kläm"-låset, trodde det var samma på QGA020 eller finns båda alternativen till bägge?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu blev jag avis på riktigt!
Men hur är det med länkarna till dessa egentligen?? Viklås eller inte. Min förgyllda har det steglösa "kläm"-låset, trodde det var samma på QGA020 eller finns båda alternativen till bägge?
Det är samma på alla dessa som kommer på länk.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Nu blev jag avis på riktigt!
Men hur är det med länkarna till dessa egentligen?? Viklås eller inte. Min förgyllda har det steglösa "kläm"-låset, trodde det var samma på QGA020 eller finns båda alternativen till bägge?
Bra fråga. Hoppas på att min har det steglösa klämlåset (såg ut så). Märkligt med den ovan.
 
Topp