• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning (svart)

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Nu när helgen kommit passar väl inget annat bättre än en liten mysig paketöppning :)

Valet för denna fantastiska klocka föll på att min kära sambo alltid sagt att jag passar så bra i svart. Då tänkte jag, då måste jag testa en svart klocka. Gillar ju lite större klockor och gmt funktion. Tycker också att det är skönt att slippa skruva upp klockan jämt så en automat var bara ett måste. Sedan att denna pjäs också har 10 dagars power reserve gör ju absolut ingenting tänkte jag. Perfekt rotationsklocka.
Tycker att denna klocka personligen är mycket roligare än dem vanliga, just att den är svart gör den i mina ögon mer exklusiv. Passar till det mesta tycker jag :) keramiska klockor är ju som ni vet inte lätta att repa heller vilket jag tycker är en stor fördel. Man behöver alltså inte vara lika "rädd" om dessa.
En fin funktion är att man ser power reserven i urtavlan hur mycket som är kvar av det 10 dagar den klarar av.

Det blev såklart en:
Panerai contemporary Luminor 1950 10 days GMT Black Ceramic

Lite fakta:
Urverk: uppvridning automatisk
Urverk: P2003
Boett: keramik
Diameter: 44mm
Glas: Safirglas
Vattentät: 100m

Boettbaksida genomskinlig, Sekundvisningszon, Fluoriserande siffror, Fluoriserande visare, Kronometer, Gångreserv, Självlysande visare och markörer..

Nu till lite bilder :)

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Så jävla grymt och stort jävla GRATTIS!!!
Trodde inte att en annan KSare skulle hinna före (335 har jag spanat läänge på och ligger högst upp på min köplista!))men likaledes är jag jävligt glad att vi har en på forumet nu och att fler keramiska pannor dyker upp!

Gör skäl för ditt nick och se till att fotobomba i paneraitråden nu :)
 
Nu när helgen kommit passar väl inget annat bättre än en liten mysig paketöppning :)

Valet för denna fantastiska klocka föll på att min kära sambo alltid sagt att jag passar så bra i svart. Då tänkte jag, då måste jag testa en svart klocka. Gillar ju lite större klockor och gmt funktion. Tycker också att det är skönt att slippa skruva upp klockan jämt så en automat var bara ett måste. Sedan att denna pjäs också har 10 dagars power reserve gör ju absolut ingenting tänkte jag. Perfekt rotationsklocka.
Tycker att denna klocka personligen är mycket roligare än dem vanliga, just att den är svart gör den i mina ögon mer exklusiv. Passar till det mesta tycker jag :) keramiska klockor är ju som ni vet inte lätta att repa heller vilket jag tycker är en stor fördel. Man behöver alltså inte vara lika "rädd" om dessa.
En fin funktion är att man ser power reserven i urtavlan hur mycket som är kvar av det 10 dagar den klarar av.

Det blev såklart en:
Panerai contemporary Luminor 1950 10 days GMT Black Ceramic

Lite fakta:
Urverk: uppvridning automatisk
Urverk: P2003
Boett: keramik
Diameter: 44mm
Glas: Safirglas
Vattentät: 100m

Boettbaksida genomskinlig, Sekundvisningszon, Fluoriserande siffror, Fluoriserande visare, Kronometer, Gångreserv, Självlysande visare och markörer..

Nu till lite bilder :)

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
Jättefin! Grattis.
Min svarta kompis hälsar ;)
image.jpeg
 
Topp