• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning + tävling ...kind of

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Skriver det här direkt från bilen, har tid kvar på parkeringen ...vore synd att kasta bort.

Ett väldigt tunt kuvert.


Inte mycket till innehåll heller.


Se där, en Tudor-logga i laserskuret stål.


Passar ju bra ihop med en skön dinka.


Vad ska jag nu göra med den gamla?



Posta bild på din Rolex och ge mig ett bra skäl till varför du ska ha min gamla Rolex-nyckel...grej, så kommer den som ett brev på posten.
Jag bestämmer vem som motiverar bäst. :)

Disclaimer: De är inte original (så klart), men i grym kvalitet. Ungefär som Jobermans tatuering. :D
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    82.8 KB · Visningar: 707
  • image.jpg
    image.jpg
    56 KB · Visningar: 712
  • image.jpg
    image.jpg
    117.2 KB · Visningar: 703
  • image.jpg
    image.jpg
    91.7 KB · Visningar: 705
  • image.jpg
    image.jpg
    123.1 KB · Visningar: 708
  • image.jpg
    image.jpg
    84.4 KB · Visningar: 708

easy rider

Brüno
2-Faktor
För att jag är en fattig student och bara kan drömma om en Rolex...



....nyckelring
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352824568.689184.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352824568.689184.jpg
    161.4 KB · Visningar: 613

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den där "Jag är bara en fattig student" motiveringen är den bästa som finns. Jag har vunnit en snowboard på den motiveringen. :D

Lite tankar: 1. Vad hände med deras original-logga? Används inte den längre?
2. Vart har du köpt grejerna?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Per skrev:
daviden skrev:
yonsson skrev:
Tror att det är nya... Osäker nu dock.
Rosen är den ursprungliga loggan. Iom black bay är en retro-dinka så använder man rosen på den. Bytet från ros till sköld skedde kring 1968.
Tack för bekräftelsen på min misstanke. :)
Gillar att de tar det tillbaka. Dammodellen med roterande ros som sekundvisare är vacker på sitt sätt. Tudor kan tillåta sig ta ut svängarna på lite annat sätt än storebror Rolex.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
daviden skrev:
Tack för bekräftelsen på min misstanke. :)
Gillar att de tar det tillbaka. Dammodellen med roterande ros som sekundvisare är vacker på sitt sätt. Tudor kan tillåta sig ta ut svängarna på lite annat sätt än storebror Rolex.
Är nog inget man direkt tagit tillbaka. Pelagos har sköld och framtida modeller lär nog också ha den.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Per skrev:
daviden skrev:
Tack för bekräftelsen på min misstanke. :)
Gillar att de tar det tillbaka. Dammodellen med roterande ros som sekundvisare är vacker på sitt sätt. Tudor kan tillåta sig ta ut svängarna på lite annat sätt än storebror Rolex.
Är nog inget man direkt tagit tillbaka. Pelagos har sköld och framtida modeller lär nog också ha den.
Tagit tillbaka som i att faktiskt våga använda.
Retro är grejen, och de hänger på vågen - vilket funkar på mig iaf. :)
Är ju inte enbart BB bland de nya som har rosen.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
För att jag inte har någon Rolex och behöver en knuff över stupet för att köpa en SAMT att min bästa skiva från 90-talet är den här:

dog.jpg


Nyckelringen skulle således dagligen påminna mig om alla häftiga distade gitarrer uppblandat med saxofon (!) som var år innan Limp Bizkit och Linkin Park!

:lol: :lol: :lol:
 

Knät

Cartier
leben skrev:
För att jag inte har någon Rolex och behöver en knuff över stupet för att köpa en SAMT att min bästa skiva från 90-talet är den här:

dog.jpg


Nyckelringen skulle således dagligen påminna mig om alla häftiga distade gitarrer uppblandat med saxofon (!) som var år innan Limp Bizkit och Linkin Park!

:lol: :lol: :lol:

D E D var f-n inte igår.. Jag har fortfarande en tröja från den tiden, används vid grovmek nuförtiden.. Finns dom på Spotify tro?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sätter deadline imorgon på eftermiddagen. Då får jag bestämma mig ...eller lotta ut om jag inte kan.
 

Pontusk

Omega
Jag postar en bild på det närmsta jag kommer en Rolex just nu.

På jakt efter en 14060m/16610/16710.

Känner mig allmänt frustrerad då jag inte får tag på någon vettig. Tror många känner igen sig i jakten så jag hoppas jag får er sympati!

En så vacker nyckelring skulle dock få mig att känna mig lite bättre! :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352842415.728839.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352842415.728839.jpg
    100.6 KB · Visningar: 264

hans

Petrus Kenicius
Re: Sv: Paketöppning + tävling ...kind of

IMG_20121114_111040.jpg


Min nuvarande Rolex-nyckelring är lite otymplig och skulle behöva downsizas lite. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Gav alla ett nummer, sedan slumpade jag.
Nummer 3 vann! Och det är easy rider!

Ro hit med din adress så skickar jag ASAP.
 
Topp