Självklart förstår jag, men samtidigt så ser jag inte det stora problemet... en adress är ganska lätt att få tag på ändå?
Som sagt, det var ett tips, inte ett budord.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Självklart förstår jag, men samtidigt så ser jag inte det stora problemet... en adress är ganska lätt att få tag på ändå?
Det menar du inte?
Utveckla gärna varför det skulle vara en dum idé att posta min adress.
Tackar![]()
Först och främst grattis, snygg klocka!
En forumanvändare blev utsatt för rånförsök i och med att hans identitet på klockforumet stämde överrens med hans namn på sociala medier där man kunde hitta hans adress, så det är mer det faktum att en eventuell tjuv kan få reda på adressen i samband med klockorna på adressen.
Det menar du inte?
Utveckla gärna varför det skulle vara en dum idé att posta min adress.
Tackar![]()
Varför är det en bra idé? Det är väl dumt att servera rånarna på silverfat. Det känns som att det generellt väldigt sällan tänks på den personliga integriteten på forum och sociala medier nu för tiden. Skit kan lätt hända om man är för öppen.
Men som tidigare påpekats av övriga forummedlemmar var det bara ett tips i all välmening och ingen vädjan - valet är såklart dit. Känns också trist att fokus hamnat på detta snarare än ditt fokus för tråden (och för formuet), klockan. En del av det är ju mitt fel och jag är ledsen för det.
Ser fram emot din nästa öppnings-tråd!![]()
Välkommen!Kul att du hittat en... argh erm eh klocka du gillar.
![]()
Varför ogillas den?
Grattis till klockan och välkommen![]()
Jasså, jaja låt de bli det dåHommage på Rolex 5517 Milsub, folk blir som tokiga ;D
edit: Tack!
Tack!
Tråkigt att höra, så fort jag kan edita inlägget så göra jag något åt saken.
Tråden skulle trots allt handla om klockan och inte om mig![]()
Grattis. Många har åsikter om "Hommage", kanske även jag. Men ett tror jag är säkert: har du torskat på utseendet och släktskapet med originalet så kommer det att sluta med att du äger "the real thing" någon gång. Förmodligen snart. Välkommen ner i världens bästa träsk!
Kul med en Smålänning. Synd bara Hockeyn går sådär
Hälsn. smålands bästa lag(Sveriges?)
Grattis! Kul med ny klocka
När det gäller det här med Steinhart så kan jag tycka att deras vanliga Sub hommage är lite fel då en vanlig submariner kan fås för så pass "lite" pengar att nästan vem som helst med ett jobb kan köpa en med lite sparande. Men när det gäller just MilSub-hommagen så har jag faktiskt inget emot den alls. En äkta milsub kostar så pass mycket pengar att vanliga dödliga inte har råd med dem och då gör inte en hommagemodell mig något. Jag hade nog själv köpt en om den fanns i 40mm, tycker 42 är lite stort för mig.
Tycker den är snygg. Och det är ju inte piratkopierat junk vi snackar!
Hoppas du blir nöjd både med klockan och forumet. Välkommen!
Trevlig beater och välkommen till forumet!