• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning x2 - Haters gonna hate...

Galaxy

Rolex
Det menar du inte?
Utveckla gärna varför det skulle vara en dum idé att posta min adress.
Tackar ;)


Först och främst grattis, snygg klocka! :)

Vet bland annat att en forumanvändare blev utsatt för rånförsök i och med att hans identitet på klockforumet stämde överrens med hans namn på sociala medier där man kunde hitta hans adress. Det är alltså mer det faktum att en eventuell tjuv kan få reda på adressen tillsammans med klockorna på adressen. Visserligen är detta högst ovanligt, men möjligheten finns.
 

Olof

Omega
Säger hej :cigar:
It6b3J1.jpg
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Först och främst grattis, snygg klocka! :)

En forumanvändare blev utsatt för rånförsök i och med att hans identitet på klockforumet stämde överrens med hans namn på sociala medier där man kunde hitta hans adress, så det är mer det faktum att en eventuell tjuv kan få reda på adressen i samband med klockorna på adressen.


Tack!
Tråkigt att höra, så fort jag kan edita inlägget så göra jag något åt saken.
Tråden skulle trots allt handla om klockan och inte om mig :D
 

Marhoi

Friends of KS
Det menar du inte?
Utveckla gärna varför det skulle vara en dum idé att posta min adress.
Tackar ;)


Varför är det en bra idé? Det är väl dumt att servera rånarna på silverfat. Det känns som att det generellt väldigt sällan tänks på den personliga integriteten på forum och sociala medier nu för tiden. Skit kan lätt hända om man är för öppen.
Men som tidigare påpekats av övriga forummedlemmar var det bara ett tips i all välmening och ingen vädjan - valet är såklart dit. Känns också trist att fokus hamnat på detta snarare än ditt fokus för tråden (och för formuet), klockan. En del av det är ju mitt fel och jag är ledsen för det.

Ser fram emot din nästa öppnings-tråd! ;)
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Varför är det en bra idé? Det är väl dumt att servera rånarna på silverfat. Det känns som att det generellt väldigt sällan tänks på den personliga integriteten på forum och sociala medier nu för tiden. Skit kan lätt hända om man är för öppen.
Men som tidigare påpekats av övriga forummedlemmar var det bara ett tips i all välmening och ingen vädjan - valet är såklart dit. Känns också trist att fokus hamnat på detta snarare än ditt fokus för tråden (och för formuet), klockan. En del av det är ju mitt fel och jag är ledsen för det.

Ser fram emot din nästa öppnings-tråd! ;)


Jag sa inte att det var en bra idé.
Instämmer med vad du skriver och som sagt så har ämnet glidit iväg lite, så jag åtgärdar det snarast :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Grattis! Jag tycker att den ser cool ut. För det gör den ju, milsuben.
Man får ta den för vad den är - en hej och hå-beater som ser ut som en klocka som är jävligt svårägd.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grattis. Många har åsikter om "Hommage", kanske även jag. Men ett tror jag är säkert: har du torskat på utseendet och släktskapet med originalet så kommer det att sluta med att du äger "the real thing" någon gång. Förmodligen snart. Välkommen ner i världens bästa träsk!
 

Owaysis

Cartier
Grattis! Kul med ny klocka :)

När det gäller det här med Steinhart så kan jag tycka att deras vanliga Sub hommage är lite fel då en vanlig submariner kan fås för så pass "lite" pengar att nästan vem som helst med ett jobb kan köpa en med lite sparande. Men när det gäller just MilSub-hommagen så har jag faktiskt inget emot den alls. En äkta milsub kostar så pass mycket pengar att vanliga dödliga inte har råd med dem och då gör inte en hommagemodell mig något. Jag hade nog själv köpt en om den fanns i 40mm, tycker 42 är lite stort för mig.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Grattis. Många har åsikter om "Hommage", kanske även jag. Men ett tror jag är säkert: har du torskat på utseendet och släktskapet med originalet så kommer det att sluta med att du äger "the real thing" någon gång. Förmodligen snart. Välkommen ner i världens bästa träsk!

Även jag har ina åsikter om tveksamma hommager, och skulle inte köpa t.ex en Ocean 1 då den är alldeles för lik en Sub som faktiskt fortfarande tillverkas.

Kul med en Smålänning. Synd bara Hockeyn går sådär;)

Hälsn. smålands bästa lag(Sveriges?)

Jag är tyvärr inte intresserad av Hockey eller egentligen några lagsporter, håller mig till riktiga saker som Kampsport och Discgolf ;) Är du från Jkpg?

Grattis! Kul med ny klocka :)

När det gäller det här med Steinhart så kan jag tycka att deras vanliga Sub hommage är lite fel då en vanlig submariner kan fås för så pass "lite" pengar att nästan vem som helst med ett jobb kan köpa en med lite sparande. Men när det gäller just MilSub-hommagen så har jag faktiskt inget emot den alls. En äkta milsub kostar så pass mycket pengar att vanliga dödliga inte har råd med dem och då gör inte en hommagemodell mig något. Jag hade nog själv köpt en om den fanns i 40mm, tycker 42 är lite stort för mig.

Precis samma resonemang som jag har!
Jag skulle inte köpa en Ocean 1 av den enkla anledningen att den är för lik en klocka i produktion.
Milsub slutade produceras för länge sedan och skulle väl idag gå på nästan en mille om man skulle hitta någon?
När folk frågar om klockan kommer jag förmodligen berätta om hommaget och om 5517, istället för att prata om Steinhart...

Tycker den är snygg. Och det är ju inte piratkopierat junk vi snackar!

Hoppas du blir nöjd både med klockan och forumet. Välkommen!

Precis min tanke, Tack

Trevlig beater och välkommen till forumet!

Tackar!
 

Johanw

Cartier
Roliga är dessutom att säkert dom flesta som klankar ner på Steinhart aldrig ägt eller ens känt på en. Jag rättfärdigar inte deras homager men när man gör homager på modeller folk vill äga men som kostar orimligt mycket (redsub, mil). Det är grym kvalité om man ser till kostnaden. Dessutom är det hyfsat stora skillnader, kanske inte på bild men IRL. Lite som Volvoraggare som hatar Saab men aldrig ägt en. Man bara måste göra det. Känns som Steinhart hamnat i samma sits.
 
Grattis till en både snygg och "sjukt mycket för pengarna" klocka!
Jag tycker personligen att "homager" till ouppnåeliga modeller som sedan länge är tagna ut produktion är helt ok! Och Steinhart håller distansen till originalet på ett snyggt sätt, samt håller en kvalitetsnivå som gör förebilden rättvisa.
Min egen "Vintage Military" (som jag är mycket nöjd med) hälsar :)
Steinhart_zulu_1s.jpg
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Grattis och välkommen till forumet!

Om man bortser från vad det faktiskt är så ser ju klockan bra ut.
 
Topp