• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning

Skari

Breitling
:D
Nu ser det ut att ha löst sig!

Har vilat på hanen med uppdateringar beroende på att ansvarsfördelningen har flytit runt mellan mig, säljare, DHL sverige samt DHL Venezuela.
Idag fick jag iallafall besked om full utbetalning, (har dock inte sett mina dollars än).

Alla parter har skött sig bra, men har som sagt varit oklart vem som har ägt problemet.
Tydligen så skall det gå till så att köparen som upptäcker problemet kontaktar säljaren. Säljaren gör i sin tur en reklamation och begär ut försäkran. Säljaren ersätter köparen. Köparen har inte beställt något av fraktfirman och har därmed inget avtal med dem.
I detta fall gick det dock inte till som ovan.


Skönt med försäkrat paket (i detta fall försäkrat till transaktionsvärdet), i annat fall betalas en schablonavgift på 25$/kg.

Jaha, vad drar vi för lärdom av det här då?
-Försäkrad försändelse kan va fint om värdet är tråkigt högt att förlora.
-Var god och emballera väl, så att grejjorna kommer fram hela och schyssta.
-Det ordnar sig för det mesta

Då var det väl bara att ge sig ut på jakt efter en annan klocka. :D
 

calzone

Vacheron
Jag lider med dig Skari, Du har ju ändå fått ligga ute med dessa pengar en längre tid jag vet hur det känns inte kul alls :(. Jag ser fram emot lite bilder på den klockan som du kommer att köpa och hoppas du blir en medlem och inte bara reggade dig för att skriva om det här.
 
Topp