• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Bump. Var så kul att höra era spekulationer om att jag skulle vara en skurk osv. Fortsätt gärna. Mycket rolig läsning :)
 

wotan

Rolex
Bump. Var så kul att höra era spekulationer om att jag skulle vara en skurk osv. Fortsätt gärna. Mycket rolig läsning :)
jag börjar:

Efter att ha läst igenom så är det väl klart att folk ställer sig frågan vad som hände? först en trevlig paketöppning för en student till att sälja klockan och att man kan ses på ditt kontor. det ger ju inte så bra intryck... sen att du inte engagerar dig och svarar på alla frågetecken trots att du läser får mig att undra vad du gör på det här forumet?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
jag börjar:

Efter att ha läst igenom så är det väl klart att folk ställer sig frågan vad som hände? först en trevlig paketöppning för en student till att sälja klockan och att man kan ses på ditt kontor. det ger ju inte så bra intryck... sen att du inte engagerar dig och svarar på alla frågetecken trots att du läser får mig att undra vad du gör på det här forumet?
Hej, blev inte så motiverad när ni skriver så konstiga saker som saknar grund. Jag är student och jag har tillgång till ett kontor i innerstaden i Göteborg. Vad är problemet?
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, blev inte så motiverad när ni skriver så konstiga saker som saknar grund. Jag är student och jag har tillgång till ett kontor i innerstaden i Göteborg. Vad är problemet?
Problemet blir ju exakt det som @wotan skriver, att du läser vad alla skriver men inte svarar på folks frågor. Jag ser inget hinder i att du skulle skrivit din förklaring du skrev nu betydligt tidigare, då hade du ju sluppit folks spekulationer. MEN! Det är såklart min personliga åsikt, uppenbarligen tycker vi olika :)
 

wotan

Rolex
Hej, blev inte så motiverad när ni skriver så konstiga saker som saknar grund. Jag är student och jag har tillgång till ett kontor i innerstaden i Göteborg. Vad är problemet?
vi är helt enkelt olika, jag själv har en personlig stolthet som jag måste tillmötesgå.
Att sitta och "gotta" sig istället för att svara gör mig väldigt skeptiskt inställd till dig.

Edit: sen är det väl inte så konstigt att ifrågasätta ditt beslut att sälja på en gång och dessutom till ett högre pris. det saknar inte grund...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hej, blev inte så motiverad när ni skriver så konstiga saker som saknar grund. Jag är student och jag har tillgång till ett kontor i innerstaden i Göteborg. Vad är problemet?

Dels fick du ju massor av pepp och hjälp med ditt köp och då passade dina forumkamraters hjälp och tips. Trots +10.000 medlemmar skulle jag säga att KS är ett förhållandevis intimt forum med en "ge och ta-mentalitet" där du bara har valt att nyttja den ena sidan. Hade du svarat på en gång hade det ju också stoppat all spekulation, så den lilla grop du nu står i har du grävt alldeles på egen hand.

Sen så är det naturligtvis fortfarande valfritt för dig att svara eller avstå att svara varför du säljer klockan, men då bör du nog inse att den blir något mer svårsåld här på forumet. Jag tror att avsaknaden av svar har fått ganska många att tveka.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Superman @Clark Kent sa det vi alla tänker och tycker
När du hade frågor kom väldigt många och ställde upp med svaren.
När många hade samma fråga ang beslutet att sälja inom någon dag efter köpet...
Du hade enkelt kunnat svara på en enda fråga, så lekter du tysta leken...
image.jpeg


Tycker att du borde visa lite respekt här, after all, samma människor här kan säkert hjälpa dig med klockan om inte till en själv kanske till någon bekant som kanske är ute efter en sådan klocka.
Nu blir det bara pannkaka av allt och du skjuter dig själv i foten...
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Orkar inte kommentera era senaste kommentarer men kan ge förklaringen iallafall så att ni får er nyfikenhet lugnad :)

Priset
Lägger jag ut den för 59 kommer jag få tillbaka ungefär vad jag betalade för den om man räknar med alla kostnader för samtal osv till utlandet och med prut från köparen. Vore skönt att gå +/- 0.

Anledning till försäljning
Klockan var jättefin men vill ha en som är tunnare och mer dressig. Väldigt fin klocka till piké och t-shirt men bär man skjorta dagligen så är en datejust exempelvis mer bekväm tycker jag.

:)
Besvarade några av kommentarerna direkt via PM om anledningen till att den dök upp på K&S.

Hoppas jag inte är hatad på forumet nu. Vill gärna fortsätta vara här utan att ha ett dåligt rykte. Vill någon ha tips eller så om ni ska köpa er första Rolex via ch24 så hjälper jag gärna till via PM eller så och kan tipsa om några försäljare som jag anser vara trovärdiga.

Vänligen
M
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Superman @Clark Kent sa det vi alla tänker och tycker
När du hade frågor kom väldigt många och ställde upp med svaren.
När många hade samma fråga ang beslutet att sälja inom någon dag efter köpet...
Du hade enkelt kunnat svara på en enda fråga, så lekter du tysta leken...
image.jpeg


Tycker att du borde visa lite respekt här, after all, samma människor här kan säkert hjälpa dig med klockan om inte till en själv kanske till någon bekant som kanske är ute efter en sådan klocka.
Nu blir det bara pannkaka av allt och du skjuter dig själv i foten...
Hoppas inte ditt liv är förstört efter den här tråden! ;)
 

wotan

Rolex
Orkar inte kommentera era senaste kommentarer men kan ge förklaringen iallafall så att ni får er nyfikenhet lugnad :)

Priset
Lägger jag ut den för 59 kommer jag få tillbaka ungefär vad jag betalade för den om man räknar med alla kostnader för samtal osv till utlandet och med prut från köparen. Vore skönt att gå +/- 0.

Anledning till försäljning
Klockan var jättefin men vill ha en som är tunnare och mer dressig. Väldigt fin klocka till piké och t-shirt men bär man skjorta dagligen så är en datejust exempelvis mer bekväm tycker jag.

:)
Besvarade några av kommentarerna direkt via PM om anledningen till att den dök upp på K&S.

Hoppas jag inte är hatad på forumet nu. Vill gärna fortsätta vara här utan att ha ett dåligt rykte. Vill någon ha tips eller så om ni ska köpa er första Rolex via ch24 så hjälper jag gärna till via PM eller så och kan tipsa om några försäljare som jag anser vara trovärdiga.

Vänligen
M
Hade du meddelat det här direkt så hade det nog inte varit en enda människa som spekulerat. Möjligtvis hade du hamnat i minst prisvärdatråden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilket jävla drev ni drar igång! Rolex är tråkiga, inte konstigt att han säljer så snabbt. Min första sålde jag efter 10 dagar och min andra efter 48 timmar, det lär inte bli en tredje. Sålde i och för sig båda för vad jag gav och där kan man ju ha åsikter om TS in vs ut-pris men att han säljer snabbt är inte konstigt.

Rolex höjs till skyarna på detta forum, i verkligheten är de tråkiga. Rolex är kul att köpa men tråkiga att äga.
latest
 

wotan

Rolex
Vilket jävla drev ni drar igång! Rolex är tråkiga, inte konstigt att han säljer så snabbt. Min första sålde jag efter 10 dagar och min andra efter 48 timmar, det lär inte bli en tredje. Sålde i och för sig båda för vad jag gav och där kan man ju ha åsikter om TS in vs ut-pris men att han säljer snabbt är inte konstigt.

Rolex höjs till skyarna på detta forum, i verkligheten är de tråkiga. Rolex är kul att köpa men tråkiga att äga.
latest
Gjand seijko!!!!!!
 

Cryssarn

Rolex
Orkar inte kommentera era senaste kommentarer men kan ge förklaringen iallafall så att ni får er nyfikenhet lugnad :)

Priset
Lägger jag ut den för 59 kommer jag få tillbaka ungefär vad jag betalade för den om man räknar med alla kostnader för samtal osv till utlandet och med prut från köparen. Vore skönt att gå +/- 0.

Anledning till försäljning
Klockan var jättefin men vill ha en som är tunnare och mer dressig. Väldigt fin klocka till piké och t-shirt men bär man skjorta dagligen så är en datejust exempelvis mer bekväm tycker jag.

:)
Besvarade några av kommentarerna direkt via PM om anledningen till att den dök upp på K&S.

Hoppas jag inte är hatad på forumet nu. Vill gärna fortsätta vara här utan att ha ett dåligt rykte. Vill någon ha tips eller så om ni ska köpa er första Rolex via ch24 så hjälper jag gärna till via PM eller så och kan tipsa om några försäljare som jag anser vara trovärdiga.

Vänligen
M
Lugn nu, inte hatar folk dig. Folk reagerade bara på en kombination av snabb flipp och högt pris. Tyvärr så tar inte marknaden hänsyn till kostnader runt köpet, och ibland får man bita i det sura äpplet efter man köpt nytt. Får du 59, good for you....men personligen snålar jag hellre och köper en som är uttagen lite tidigare och sparar ca 4000 ;)
 
Topp