• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket från England

Maro

Audemars
När ger man upp på att få se sitt paket egentligen?

Enligt Royal mail så har paketet levererats till Sverige förra tisdagen, men finns ingen spårning på paketet i Sverige..

Pratade med posten igår och hon var övertygad att det fortfarande var på planet från England! Haha

Jag har typ gett upp idag, alltså en vecka ska paketet varit någonstans på Arlanda. Finns det något hopp?

Med vänlig hälsning, Marcus
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Fy fan vad trist. Inga stora summor hoppas jag.

Ingen aning vad man ska göra mer än att tjata på posten och royal mail, nån har ju schabblat.

Hoppas det löser sig.
 

plattfot

Rolex
När ger man upp på att få se sitt paket egentligen?

Enligt Royal mail så har paketet levererats till Sverige förra tisdagen, men finns ingen spårning på paketet i Sverige..

Pratade med posten igår och hon var övertygad att det fortfarande var på planet från England! Haha

Jag har typ gett upp idag, alltså en vecka ska paketet varit någonstans på Arlanda. Finns det något hopp?

Med vänlig hälsning, Marcus


Troligen ligger det i lådan helt plötsligt utan förvarning, men jag hade som du, börjat misströsta. Håll ut.
 
Heh, beställde ett softarigun från england i december, fick det i slutet av maj. Ett halvår till leverans. Dock så hade det fastnat i den brittiska tullen då det var ett luftvapen i metall :p Jag kunde inte ens spåra mitt paket längre än att det blivit inlämnat till posten i england. Och företaget jag beställde av svarade inte på mina mail -.-
 

Maro

Audemars
Nja inga större summor! En läcker CWC sbs:)

Ja eftersom det helt plötsligt inte går att spåra.. Posten säger att det är ett nummer som vanligtvis går att spåra så bör inte vara några konstigheter..

Han har iofs försäkrat paketet så säljaren får lösa tror jag.
 
J

Julledoc

Guest
Känner igen detta på paket från både England och USA. Försändelsen har lämnat landet men inte ett spår hos posten i Sverige. Förmodligen ligger paketet i svenska tullen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Koppla av. Royal mail är snigelpost in i absurdum, men paketet kommer säkerligen komma fram.
 

Maro

Audemars
Ja, så illa är det :)
Ibland får de nya trackingnummer när de kommer in till Sverige. Det är inte alla postnissar som har koll på det. Testa ringa imorgon igen och fråga.

Då blire telefonkö imorgon igen!! Nu blev jag lite peppad igen..

Säljaren vill reklamera då han tycker det tagit för lång tid.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Beställde lite saker från cousinsuk... spårningen upphörde när paketet lämnade england... trodde det var kört, men efter 3 veckor låg det i min brevlåda. Fan vet vad det paketet hade haft för sig, men fram kom det till slut. Så än finns hopp!!:)
 

par

Patek
2-Faktor
Kanske dum fråga, men det är inte så att en granne sitter på paketet?=) Hände mig en gång med fedex när de inte ringde innan. Gick ett par dagar innan jag insåg det=D
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
När ger man upp på att få se sitt paket egentligen?

Enligt Royal mail så har paketet levererats till Sverige förra tisdagen, men finns ingen spårning på paketet i Sverige..

Pratade med posten igår och hon var övertygad att det fortfarande var på planet från England! Haha

Jag har typ gett upp idag, alltså en vecka ska paketet varit någonstans på Arlanda. Finns det något hopp?

Med vänlig hälsning, Marcus


Exakt samma för mig. Skickad av säljaren 2/9 och har inte landat i Sverige än, enligt posten. Enligt Royal Mail har den överlämnats till någon form av terminal för transport till Sverige den 3/9, sen blankt.
 

Maro

Audemars
Sjukt @easyrider !! Men jag blev lite lugnare när ett paket till den dagen saknas.. Och posten skyllde den dagen på Obama!!

Ingen granne har det tyvärr och posten på Arlanda har jag kontakt med men dom har ingen koll.

Jag antar att det bara att vänta.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Jag köpte en klocka genom tzuk för två veckor sedan. Paketet skickades med royalmails vanliga paket med trackingnumber och det tog 4 dagar innan jag kunde hämta ut det hos ombud.
Det brittiska trackingnumret funkade att knappa in på svenska postens sida från dess att det anlände Arlanda fram till utlämningsstället.

Har bott i England nästan två år och vet av erfarenhet att det ibland kan krångla tyvärr...

Hoppas det löser sig!
 

Emil

Cartier
Nästan alla gånger jag har beställt så har det strulat och det har varit problem på den engelska sidan varje gång. många gånger så har jag mejlat företaget om uteblivet paket och då har dem skickat ett nytt. efter någon vecka eller två så dimper två paket ner i brevlådan istället, snäll som man är så har jag alltid returnerat det ena. vissa gånger så snackar vi upp till sex veckor innan paketet har kommit fram, kanske bara jag som har haft extra otur!
 

Jaguaren

Omega
OT men jag vet hur det känns Maro .
Jag beställde en stor låda med dricka från Holland som skickades med TNT. Posten tog över det i Sverige och skickade lådan till Helsingfors i Finland. :banghead: Terminalen ligger 5 km från hålan där jag bor och adressen stod med 1 cm stora bokstäver och siffror.
Så posten i Sverige håller samma klass som den Engelska.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Any news? Mitt har fortfarande inte dykt upp. Hur länge bör man vänta innan man drar igång en "pengar-tillbaka-process"?
Handlar i runda slängar om 15k och jag har betalat via pay-pal.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Any news? Mitt har fortfarande inte dykt upp. Hur länge bör man vänta innan man drar igång en "pengar-tillbaka-process"?
Handlar i runda slängar om 15k och jag har betalat via pay-pal.

Svårt, jag har handlat via tz uk flera ggr (från England då) och Max tagit 4dagar och som snabbast skickat fredagskväll till leverans måndageftermiddag. Det kan säker ta längre tid men å andra sidan kom ett paket från Indien till mig via helt vanlig post på 12dagar. Hoppas det löser sig för både dig och Maro och att ni i värsta fall får pengarna tillbaka.
 

Maro

Audemars
Any news? Mitt har fortfarande inte dykt upp. Hur länge bör man vänta innan man drar igång en "pengar-tillbaka-process"?
Handlar i runda slängar om 15k och jag har betalat via pay-pal.


Inga nyheter här! fick svar från Arlanda igen igår att det inte fanns där iallafall, man kan ju undra vart paketen gömmer sig under denna tiden!! min summa är betydligt mindre så förstår om du inte tycker det är så skoj.. köpte du från företag?
 

Maro

Audemars
Svårt, jag har handlat via tz uk flera ggr (från England då) och Max tagit 4dagar och som snabbast skickat fredagskväll till leverans måndageftermiddag. Det kan säker ta längre tid men å andra sidan kom ett paket från Indien till mig via helt vanlig post på 12dagar. Hoppas det löser sig för både dig och Maro och att ni i värsta fall får pengarna tillbaka.


Jockhinio: du har lovat mig att paketet ska komma, så jag litar på dig!! :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Any news? Mitt har fortfarande inte dykt upp. Hur länge bör man vänta innan man drar igång en "pengar-tillbaka-process"?
Handlar i runda slängar om 15k och jag har betalat via pay-pal.

Tror att paypal har en tidsgräns för när du måste påbörja reklamation. Inom ett visst antal dagar. Kolla upp det.
Har varit på väg att bli blåst pga den tidsgränsen då säljaren halade på det in i det sista.
Annars brukar paypal sköta det väldigt snyggt.
 
Topp