• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketa. Vad är det för klocka?

Empali

Basic
Hej!
Jag har ärvt en paketa klocka.
Undrar om det är någon som vet något om klockan?
(lädret tillhör ej klockan)
IMG_0494.JPG

IMG_0495.JPG
IMG_0497.JPG
IMG_0498.JPG

Paketa är kyrilliska för Raketa, ett ryskt märke som startade 1961. Det du har är en 24 h klocka med urverk 2623. Med den nedre kronan kan du vrida den inre vridringen och ställa in en annan tidzon. Svårt att säga hur gammal men iallafall före -91.

Paketa är kyrilliska för Raketa, ett ryskt märke som startade 1961. Det du har är en 24 h klocka med urverk 2623. Med den nedre kronan kan du vrida den inre vridringen och ställa in en annan tidzon. Svårt att säga hur gammal men iallafall före -91.
Tvåa igen:p. Jag får börja kolla innan jag svarar.

Riktigt cool! Ge oss backstory. Vem har du ärvt från? Varför ägde hen en Raketa? När är den köpt? En modell jag inte sett så ofta :)

De där raketorna är bra härliga!
Tillverkades för ubåtsmän har jag fått förklarat för mig. Skönt ryskt rassliga:)
Har en likadan. Gillar den som Fan även om den får lite för lite kärlek hemma:(

Använd den väl! Det förtjänar den.

Riktigt cool! Ge oss backstory. Vem har du ärvt från? Varför ägde hen en Raketa? När är den köpt? En modell jag inte sett så ofta :)

Jag hittade klockan hemma hos min morfar efter han hade gått bort.
Så har inget aning varför han hade en sådan klocka. Det jag gissar på/vet är att han hade ihop det med en polsk kvinna. Antagligen där han har fått/köpt den. När detta var vet jag inte.

• Like
Reactions: NRE
Tillbaka
Topp