• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketinslagning

vekktah

Cartier
Long time no klocksnack.

När jag köpte min subc så bara dog klockintresset. Köpte lite tvångsmässigt en milgauss men den kändes inte riktigt rätt så den flippades. Flippade också en vit Explorer (gamla modellen) som jag verkligen gillade. Men hade en Rolex för mycket för plånboken just då. Sen har jag jagats av tanken på en klocka per barn (dottern symboliserar subben som är från hennes år och sonens klocka vet jag inte ännu vilken det blir, mer än att den ska vara från 2008) men så sprang jag in på en cykelaffär (det flippandet pågår alltjämt) och där stod en snubbe med ett av mina hatobjekt på armen. En svart 216750. Men faan va snygg den var irl då. Hade bara sett den på display innan. Så: där var viruset i skallen aktiverat efter ett par års som symptomfri. Nu behövde jag bara rättfärdiga idiotin i en modern sportrolle till. Tur att jag är 75:a. Mitt nya resonemang är alltså: En klocka per barn, samt att jag får köpa en vid 40år (imorgon) samt 50. Rimligt? Kan tycka det. Att hänga upp klockorna på viktiga saker skall hindra flippande i onödan. (Med undantag om den känns för stor) Samt stävja ytterligare inköp. Köpte klockan för en månad sen, har haft den undangömd sen dess. (Klämt lite några gånger) Och imorse slog jag in den till mig själv. Imorgon blir det premiär. Och sannolikt ett och annat sanningens ord om var de slantarna hade kunnat göra mer nytta. Men vi hörs om 10 år då. :)

Har nu haft
Vit 16750 Explorer
1680 sub
114060 sub (keeper)
Milgauss svart (minns ej ref)
Och nu denna...

Övrigt i lådan nu: Fortis marinemaster (vintage) samt oris bc3, fyra aqualand, en swatch och en g-shock.


image.jpeg

Lets do this


image.jpeg

En japansk handsmidd sax är väl en självklar ägodel här? (Panerai-lik som Ricrob skarpt noterade)

image.jpeg

Ställa tid och datum. Aldrig använt datum tidigare.

image.jpeg

Putsad och ned i lådan igen

image.jpeg

Den här saxen alltså. Trodde aldrig jag skulle älska en sax.

image.jpeg

Så var det med det. Sen höll jag på att bli påkommen så ingen bild på paketet.
 

vekktah

Cartier
Du har även haft en dyngfet gsar som jag köpte en gång för länge sedan är jag nästan säker på. :)

Ja, räknade bara upp Rolex. :) sen har jag haft massa oris, tudor, Seiko, Bell & Ross och allt möjligt. Har du kvar den? Har svårt att tänka mig en mer prisvärd eller snyggare klocka för pengen än en gsar. Kronan dödade mig dock. Hade jag varit mer rädd om min sub hade jag gärna haft en gsar som beater.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Grymt att du plockade in en till slut, vet ju att du varit på jakt efter en ett tag nu!
Stort grattis till den coolaste (den är helt underbar) moderna sportrollen och inte minst till de 40!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja, räknade bara upp Rolex. :) sen har jag haft massa oris, tudor, Seiko, Bell & Ross och allt möjligt. Har du kvar den? Har svårt att tänka mig en mer prisvärd eller snyggare klocka för pengen än en gsar. Kronan dödade mig dock. Hade jag varit mer rädd om min sub hade jag gärna haft en gsar som beater.
Nix tyvärr. Jag håller med. Ingen slår gsar för den billiga pengen. Kommer säkert köpa en till senare. Då med nya tavlan som omväxling.
Grattis till din nya explorer. I mitt tycke den roligaste sportstål-rollen! :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Grattis både till klockan och födelsedagen!

Måste man ha spec på klockan med i texten när det är paketinslagning och inte paketöppning? Forumreglerna ger ingen vägledning! ;)
 

vekktah

Cartier
Tack för trevliga inlägg! Allt mottogs väl och fästmön (som jag gav en älskad airking för några år sen) tyckte klockan var grym. Inga moralpredikningar. Mottog i övrigt bl.a en beställd porträttmålning på mig själv så det var onekligen nivå på uppvaknandet.

Nu frulle på Grand, sen star wars med sonen och damen. Kan inte tänka mig bättre.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    94.8 KB · Visningar: 106
  • image.jpeg
    image.jpeg
    128.7 KB · Visningar: 107

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tack för trevliga inlägg! Allt mottogs väl och fästmön (som jag gav en älskad airking för några år sen) tyckte klockan var grym. Inga moralpredikningar. Mottog i övrigt bl.a en beställd porträttmålning på mig själv så det var onekligen nivå på uppvaknandet.

Nu frulle på Grand, sen star wars med sonen och damen. Kan inte tänka mig bättre.

Fick du spela förvånad när du öppnade paketet? :D :cigar:
 

vekktah

Cartier
En annan lustig sak. Sen jag började med klockor har aldrig någonsin, någon för mig ökänd person kommenterat en klocka. Men igår, första butiken jag går in i. Pratar med en säljare, och när jag tackar för mig så säger hans kollega som jag inte ens stått nära "snygg Explorer 2!" Tar det som ett tecken på att det den skall behållas oavsett.
 

Challe

Omega
Tack för trevliga inlägg! Allt mottogs väl och fästmön (som jag gav en älskad airking för några år sen) tyckte klockan var grym. Inga moralpredikningar. Mottog i övrigt bl.a en beställd porträttmålning på mig själv så det var onekligen nivå på uppvaknandet.

Nu frulle på Grand, sen star wars med sonen och damen. Kan inte tänka mig bättre.
Sjukt coolt att få en så proffsig målning avbildad efter sig själv!
 
Topp