• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketutskick, material, skydd.

n1tro

Silver
Tjena!

Kort fråga, ni som skickat en del paket med klockor i, var införskaffar ni vaddering etc? Verkar ju vara välskyddade paket man får. Finns sådan på Postkontoren?

Mvh !

Dasspapper, klippta tidningar, jiffypåsar som finns att köpa i vilken mataffär som helst typ. Har en vana att spara gamla jiffypåsar och bubbelplast för framtida bruk

Spinner vidare med en fråga på ämnet. Finns det nånstans man kan köpa kartonger i olika storlekar? Posten (läs ICA) har kartonger i två olika storlekar men dessa är rätt stora om man vill skicka en klocka.

Bubbelplast och mjukkartong har jag hittat på Clas Ohlsson

Köper mer än jag säljer och spar packmaterialet från köpen. Men från början måste det ju komma någonstans ifrån... :)

Spinner vidare med en fråga på ämnet. Finns det nånstans man kan köpa kartonger i olika storlekar? Posten (läs ICA) har kartonger i två olika storlekar men dessa är rätt stora om man vill skicka en klocka.

Bubbelplast och mjukkartong har jag hittat på Clas Ohlsson

Lätt att bygga en ny mindre låda av större... :)

Köp en ny av någon forum medlem och använd det du får och skicka med det när du ev säljer nått :D;).

Annars bubbel plast på Clas Ohlson, Järnia och jag tror jag sett det på XL bygg.

Jag blev för övrigt mer eller mindre vägrad service på Postens Företagscenter för någon vecka sedan när jag tänkte skicka en klocka packad i en vadderad Schenker-påse.

"Det är lugnt", sa jag. "Jag kan köpa emballage av dig".

"vi säljer inte emballage", sa hon. Varpå jag gick till ett annat företagscenter.

Jag blev för övrigt mer eller mindre vägrad service på Postens Företagscenter för någon vecka sedan när jag tänkte skicka en klocka packad i en vadderad Schenker-påse.

"Det är lugnt", sa jag. "Jag kan köpa emballage av dig".

"vi säljer inte emballage", sa hon. Varpå jag gick till ett annat företagscenter.
Det är fan essensen av service på posten

Ja. Hon sa säkert 5 gånger att det INTE var bra att skicka i schenker-emballage.

Klåpare.

Du ska vara jävligt glad att de ändå var villiga att ta emot paketet...

På Posten Företagscenter på Döbelnsgatan i Stockholm (ja, just NI) fick jag svaret "Alltså, vi gör ju inte sånt här..", när jag försökte lämna in ett brev och skicka som rek....

Man ska alltid komma ihåg att Posten har mycket annat för sig än att dela ut post. Och att det enda de faktiskt garanterar i sina villkor är att det finns en risk att de inte kommer att kunna utföra tjänsten du har betalat för... :D

Angående paketering och skydd, hur skickar ni som säljer och köper automatiska ur?
Med kronan urskruvad eller med verket "igång" så att säga? Jag tänker rent spontant att en klocka som går kanske tar mer stryk av exempelvis stötar än om verkets alla delar inte rör på sig.

Kör på rejält med bubbelplast, det är ju billigt på biltema och claes ohlsson (50m, går åt överraskande fort :D ) och nuförtiden skickar jag alltid i en låda av kartong etc (har en fin lådsamling i en garderob hehe). Sen silvertejp runt lådan, ett helvete att komma in i säkert och ser ut som en bomb men alla klockor har kommit fram tryggt än sålänge :)

Angående paketering och skydd, hur skickar ni som säljer och köper automatiska ur?
Med kronan urskruvad eller med verket "igång" så att säga? Jag tänker rent spontant att en klocka som går kanske tar mer stryk av exempelvis stötar än om verkets alla delar inte rör på sig.
Har alltid skickat med kronan inskruvad. Känns som att kronaxeln blir väldigt utsatt om kronan är utskruvad. Samma sak med alla klockor jag fått skickade till mig.

Tillbaka
Topp