Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spinner vidare med en fråga på ämnet. Finns det nånstans man kan köpa kartonger i olika storlekar? Posten (läs ICA) har kartonger i två olika storlekar men dessa är rätt stora om man vill skicka en klocka.
Bubbelplast och mjukkartong har jag hittat på Clas Ohlsson
Kanske ett uppslag för ny tråd på Hemslöjd modd och fix?Lätt att bygga en ny mindre låda av större...![]()
Kanske ett uppslag för ny tråd på Hemslöjd modd och fix?![]()
Postens gröna utan vaddering.![]()
Haha, var det inte något om en Tudor?![]()
Forskarna tror att emballaget som används idag kommer från tidigt 1940-tal och klockflippningens begynnelse. Det är fortfarande oklart vem som ordnade de första kartongerna med tillhörande bubbelplast. Enda sättet att ta del av materialet är att köpa en klocka som du får skickad till dig.Men från början måste det ju komma någonstans ifrån...![]()
Det är fan essensen av service på postenJag blev för övrigt mer eller mindre vägrad service på Postens Företagscenter för någon vecka sedan när jag tänkte skicka en klocka packad i en vadderad Schenker-påse.
"Det är lugnt", sa jag. "Jag kan köpa emballage av dig".
"vi säljer inte emballage", sa hon. Varpå jag gick till ett annat företagscenter.
Det är fan essensen av service på posten
Ja. Hon sa säkert 5 gånger att det INTE var bra att skicka i schenker-emballage.
Klåpare.
Har alltid skickat med kronan inskruvad. Känns som att kronaxeln blir väldigt utsatt om kronan är utskruvad. Samma sak med alla klockor jag fått skickade till mig.Angående paketering och skydd, hur skickar ni som säljer och köper automatiska ur?
Med kronan urskruvad eller med verket "igång" så att säga? Jag tänker rent spontant att en klocka som går kanske tar mer stryk av exempelvis stötar än om verkets alla delar inte rör på sig.
Har alltid skickat med kronan inskruvad. Känns som att kronaxeln blir väldigt utsatt om kronan är utskruvad. Samma sak med alla klockor jag fått skickade till mig.