• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, Graalen har anlänt!

max

Dancing Queen
Försöker få till en fin och respektabel samling som folk skall se upp till, men för en rimlig penning och tror att jag äntligen börjar närma mig!

Efter en hård fight och lång väntan så kom den äntligen idag!


Inte så flashigt paket:
k1dTO0s.jpg


Det närmar sig!
JMpdTAT.jpg


Äntligen, på ett matchande guld/brunt band!
a3BR23l.jpg


Här ser man lystern i tavla och visare, vilket hantverk! Lite coolt att de har valt för korta visare precis som rolex gjort på explorer 1:an!
4BaH4eW.jpg


En keeper med en given plats i windern
Cp91e2S.jpg




Klockan är en vinst från David s tävling "Det sämsta" http://www.klocksnack.se/threads/helgtävling-det-sämsta-del-två.7069/#post-115672

Där mins sons lilla tabbe med att värma matlådan med pyttipanna i ugnen och sedan äta upp den vann detta fina pris :)
L5eA5bo.jpg


Klockan är ursprungligen Camo00 och en fläskig recension finns här: https://klocksnack.se/threads/recension-världens-sämsta-klocka.923/#post-19130

Tack david och camo för denna fina klocka, funderar på om man kanske skall komplettera samlingen med en theorema eller om det blir för stekigt??
 

calzone

Vacheron
Fan vilken klocka !, Rolex kan slänga sig i väggen :p. Stort jävla Grattis :D


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Hur presterar urverket? Är detta en av de klockorna som har höga värden av den beryktade ligga-faktorn? Som du förstår så går jag själv i köpetankar. Grattis!:D
 

rolexbackgammon

Breitling
Tänkte att nu har någon skaffat sig en A Lange Söhne datograph (min dröm, är så långt ifrån att jag knappt har rätt att drömma om den). Men det värsta som finns är när någon kommer med något ännu bättre och krossar ens gamla dröm klocka. Bara njut av den, bättre än så blir det inte ;).
 

max

Dancing Queen
Tack alla, är sjukt nöjd! :D

Fan vilken klocka !, Rolex kan slänga sig i väggen :p. Stort jävla Grattis :D

Alla vet ju att rolex bara tar betalt för varumärket, vad skulle kunna vara så mycket bättre än denna att det är värt så mycket mer pengar?

Hur presterar urverket? Är detta en av de klockorna som har höga värden av den beryktade ligga-faktorn? Som du förstår så går jag själv i köpetankar. Grattis!:D

Urverket är en riktig arbetshäst, specialbyggt i miniatyr! Alla vet ju att ju mindre det är, desto mer komplicerat är det att tillverka!
Det verkar dock inte gå just nu, funderar på att åka in till Rob och se vad en helservice går på

biYt7bC.jpg


Tänkte att nu har någon skaffat sig en A Lange Söhne datograph (min dröm, är så långt ifrån att jag knappt har rätt att drömma om den). Men det värsta som finns är när någon kommer med något ännu bättre och krossar ens gamla dröm klocka. Bara njut av den, bättre än så blir det inte ;).


Ledsen, hade en Patek 5726A001 på önskelistan men har strukit den nu när samlingen känns komplett med denna :D

max du förtjänar en pungspark! ;)


Nu skall vi inte låta avundsjukan ta över här! Sansa dig pöjk, när du blir stor kommer du säkert också kunna skaffa en!
 

leicaphile

Panerai

Det där är ju ett exempel på exceptionell "shock proofing", där urverkets rörelser dämpas för att minska påverkan och öka precision. Klart överlägset de så kallade "lyxmärkena" e.g. Rolex, PP, VC, som inte har kunskapen för att miniatyrisera sina urverk på detta vis... som vanligt blir de stackars köparna av "lyxklockan" pålurade något som är urverksvärldens svar på en rysk traktor.
 
  • Like
Reactions: max

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
max okej att sonen din käkade upp självaste matlådan men nu är det dags för farsgubben att efter en sådan kryddad recession äta upp urvärket (ja, urvärket med Ä då detta ger mig värk i kroppen)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
För bövelen..... Först gick pulsen upp... Sen kaskadspydde jag .... Och jag är inte i alperna....
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
För bövelen..... Först gick pulsen upp... Sen kaskadspydde jag .... Och jag är inte i alperna....
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Haha bästa recensionen på länge.
Därför jag hänger här på KS, skön stämning.
 
Topp