• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PAM512 - från AD eller gråhandlare?

lillebror

Breitling
Hej KS!

Efter timmar av läsande i kulissen så vill jag kliva fram och be om råd och hjälp. Jag har förstått att det här är lite som att be om hjälp med valet mellan Android/iOS, eller vad man ska svara när damen frågar vad man tycker om valet av klänning för kvällen... men jag försöker i alla fall.

Efter ett par billigare Seikos och vintage Omegas så har jag, via en period av suktande efter en Explorer I, fallit pladask för Panerais modell 512. 42mm passar mig prima och den går både att dressa upp och göra casual.

Nu står jag i den ekonomiska aspekten i genomförandet.
Listpris på 66.500. Går att hitta hos gråhandlare runt 50.

Ni som varit med längre än denna novis på nyköp. Hur lågt "bör" går det att få en AD på denna klocka? Hur många procent extra är en AD-leverans värt? Tips på gråhandlare? Tips på AD utomlands?

Jag är inte rädd för att betala lite mer för att få den från en AD. Men 15-16 tusen är en ganska bra slant som skulle kunna läggas på service och nya läder.

Tacksam för all input i frågan som går att få från ett av dom trevligare och mer initierade nördforumen på nätet!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Brukar inte vara så lätt att få rabatt på Panerai, men säg att du får 10%, då är klockan fortfarande runt 9k dyrare hos AD jämfört med en gråhandlare.

I min värld är 9k rätt mycket pengar, pengar som kan gå till bättre saker. En till klocka, framtida service, något fint till donnan och kidsen?
Ja, listan kan göras oändlig :)
 
Topp