• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai PAM 605 Firenze Boutique Edition

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Pris
105000
Returpolicy
Om något är oegentligt och inte enligt spec, så självklart diskuterar vi retur.
Bilder Skickat
  1. Ja
Okej. Ett djupt andetag. Here goes...

Jag säljer den bästa klockan jag någonsin ägt, av det enkla skälet att det finns annat i livet som kräver pengar. Jag är stolt ägare nummer två till en Boutique edition som endast såldes i 99 exemplar i Panerais butik i Florens, tillverkad 2015 (ytterligare 99 tillverkades 2014, men då med plexi istället för safirglas). Här är din chans att bli ägare nummer tre.

Det rör sig om en PAM00605 Firenze, 47 härliga mm handvevad s.k. Base, som bara osar Panerai DNA. Det är i praktiken en Panerai 372 med en fantastisk grå sunburst-urtavla. Urverket är ett P.3000-inhouse med 3-dagars gångreserv. Boetten måttar 47x57x16mm (med 26mm mellan hornen), men den sitter platt på handleden och det kupade safirglaset står för en del av höjden så speciellt hög känns den inte heller. Eller ja, det är ju en Panerai såklart, det ska vara stort. Och givetvis klarar den vatten också, 100m WR.

Klockan kommer som fullset, förutom den yttersta ljusa pappkartongen. Så det är alltså cert, manual, putsduk, 1.6mm skruvmejsel, originalspänne, originalband (grått Assolutamente 26/22mm, lätt använt), original dykargummi (oanvänt), boettskydd samt svart kartong och trälåda. Med kommer även originalkvittot, ett turkost canvasband (så gott som oanvänt) samt lite klisterlappar. Det finns även ett värderingsintyg från Kaplans som man kan få kika på (det står mitt namn på), delar av det syns på fotot nedan. Dock står det plexiglas i det, men det ska ju vara safir. På ett par av fotona nedan sitter klockan på ett brunt mjukt underbart härligt fantastiskt fenomenalt Wotancraft-band ... om ni vill ha det med, så kostar det en tusenlapp extra. Så bra är det. :)

Skicket på klockan är mycket bra. Det finns några små små märken, som kan anas på fotona, men det mesta som syns på dem är smuts. :)

Klockan listade 8800 EUR vid köpet. Kaplans värderar den till 120 000 SEK. Den närmaste begagnade (inom EU) kostar 117 000 SEK. Priset jag önskar ovan gäller exklusive frakt, F2F i Stockholm, om vi inte avtalar något annat.

Har jag glömt något, fråga mig så lägger jag till. Nu är det dags för foton!

IMG_4469.JPG

IMG_3985.JPG
IMG_4118.JPG
IMG_4173.JPG
IMG_9741.jpg
IMG_0892.jpg
 
Senast ändrad:
Topp