• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai

BjörnMF

Breitling
Hej!

Jag undrar om det är möjligt att köpa till en stållänk till en Panerai PAM104 och om det går vad skulle det kosta ungefär?

/Björn
 

Wi

NLA
2-Faktor
Dessvärre går det inte att eftermontera länk på the Panerai-modeller som inte levererats på länk från fabrik.

Du hittar mer info i Panerai-tråden där ämnet lyfts ett par ggr
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Hej!

Jag undrar om det är möjligt att köpa till en stållänk till en Panerai PAM104 och om det går vad skulle det kosta ungefär?

/Björn
Inte oem länk då dessa kräver notch i boetten. Kanske kinesisk eftermarknad kan passa men det rekommenderas inte. Provade min 510 på mesh i tre sekunder innan den åkte av, Pam ska ha läder! :)
 

Veratio

Cartier
Hmm... Jag undrar om det verkligen stämmer? Jag hade en 104 för många år sedan och då var jag inne på Nymans och frågade om stålbandet, fick en svindyr quote och valde bort det. Men det funkade då.... Och när jag söker på panerais hemsida finns det tre olika stålband som val "metal" när man söker på armband till just 104an?

Men jag kan ha fel!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dessvärre går det inte att eftermontera länk på the Panerai-modeller som inte levererats på länk från fabrik.

Du hittar mer info i Panerai-tråden där ämnet lyfts ett par ggr
Låter ju jäkligt märkligt och som en puckad konstruktion.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Hej!

Jag undrar om det är möjligt att köpa till en stållänk till en Panerai PAM104 och om det går vad skulle det kosta ungefär?

/Björn
Det funkar med OEM länk men då krävs att du sätter på andra ändlänkar som kan vara lite svårt att få tag på idag men du kan alltid lägga in en wtb på paneristi.com kan finnas någon som har o vill sälja annars kan du köpa en aftermarket den funkar rakt av och du får den för under tusingen.
Jag la ett tunt tunt lager med vattenbaserad transparent silikon på ändbitarna för att slippa skav på boetten som syns på bilden med 90an så sitter länken supertajt o fint utan att skava på boetten tack vare silikonet.

Aftermarket länk.

20.jpg


Här har jag länken på en PAM90 funkar superfint
lnk2.jpg
 
Topp