• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paneristi Sweden - ny avdelning!

upload_2020-3-12_20-35-40.jpeg

Nice!

Hmm... kanske läge nu att sälja av sina fonder/aktier och införskaffa en panna, i väntan på bättre tider... :angel:

Det är ju ingen som diskuterar Rolex, bara Rolexpriser och var man kan få tag i en till listpris osv. Ration kärlek till märket/modellerna och annat trams är rätt skev.
Känns självklart att Panerai skall få en egen avdelning före Rollarna.
Visst kan det ses som självklart, jag tänkte mer att man kan isolera alla riktiga diskussioner från rolex snack istället... allt ifrån zodiac till panerai hör ju till disskussion jämnfört mot rÅlex strunt..

Jag tror ni missar en sak. Det är att avdelningen kallas "Paneristi Sweden". Det är en klubb som är en del av det större Paneristi-nätverket runt klotet. Det står inte "Panerai-avdelningen". Det lär vara det största skälet till en egen avdelning.

Tillägg: Hade ni som är kritiska/skeptiska önskat att vi flyttat hela vår tråd/verksamhet till utanför KS helt? Allvarlig fråga.

Tillägg 2: Räcker det inte att KS är Rolexgrönt? :D Inte så allvarlig kommentar.

Jag tror ni missar en sak. Det är att avdelningen kallas "Paneristi Sweden". Det är en klubb som är en del av det större Paneristi-nätverket runt klotet. Det står inte "Panerai-avdelningen". Det lär vara det största skälet till en egen avdelning.

Tillägg: Hade ni som är kritiska/skeptiska önskat att vi flyttat hela vår tråd/verksamhet till utanför KS helt? Allvarlig fråga.

Tillägg 2: Räcker det inte att KS är Rolexgrönt? :D Inte så allvarlig kommentar.
Min kommentar ovan var inte kritisk.

Gjorde mitt bästa för att få den så neutral som möjligt och mest ett konstaterande.

Menar du då att det är en annan klubb (Paneristi) som fått en avdelning på detta forumet och som inte är en vanlig del av KS? Känns isåfall ännu märkligare.
Tror själv inte att någon som har varit skeptisk här har något problem med Paneraitråden som fanns, däremot i tilläggsfrågan så låter det ju som ett krav att få ett subforum annars hade ni flyttat ut?
Så var det kanske.
Sen att forumet är Rolexgrönt ja det är ju som det är till mångas glädje och till lika mångas förundran.
Tillägg: Har själv inget inget större problem med varken Panerai eller Rolex.

Menar du då att det är en annan klubb (Paneristi) som fått en avdelning på detta forumet och som inte är en vanlig del av KS? Känns isåfall ännu märkligare.
Tror själv inte att någon som har varit skeptisk här har något problem med Paneraitråden som fanns, däremot i tilläggsfrågan så låter det ju som ett krav att få ett subforum annars hade ni flyttat ut?
Så var det kanske.
Sen att forumet är Rolexgrönt ja det är ju som det är till mångas glädje och till lika mångas förundran.
Tillägg: Har själv inget inget större problem med varken Panerai eller Rolex.

Jag vet faktiskt inte exakt vad som skett. Jag har inte varit med i diskussioner om Paneristi Sweden-delen. Jag uppmärksammade bara vad det står (dvs. inte Panerai) och vad jag vet Paneristi Sweden är för någon krumelur. Jag är i övrigt inte insatt.

Jag försökte mig på ett svar på de frågor som kommit i den här tråden (och i https://klocksnack.se/threads/välkommen-till-paneristi-sweden.129128/) med en teori. Jag inser när jag kikar tillbaka i den här tråden och den andra jag länkade i förra meningen, att mitt inlägg skulle gjort sig bättre i den andra tråden. Ber om ursäkt.

Jag ber också om ursäkt för att jag tolkat kommentarerna och frågorna mer negativt än de var avsedda. Ska inte upprepas.

Min tilläggsfråga var en fundering, en allvarligt ställd fråga, kanske borde skrivit den mer generellt, dvs. hur tycker forumdeltagarna att sådant här ska ske generellt. Jag tänkte inte alls att Paneraitråden skulle flytta eller ens tänkt flytta, det var inte alls menat som någon form av krav, jag vet ju dessutom inte hur diskussionerna har gått, jag tänkte mest på WUS och andra forum där det finns diverse klubbar och underforum som fungerar som Paneristi Sweden nu gör (dvs. öppet forum för alla, men fokuserat och lite mer avskiljt).

Min andra tilläggsfråga var helt avsett som ett skämt.

Ser fram emot lite mer bilder på udda modeller på denna tråd?

Tack på förhand
Då kikar du nog på fel ställe om du kikar efter paneraimodeller i den här tråden. Kika i avdelningen Paneristi Sweden istället, och kanske framförallt just ikväll på GTG-tråden i nämnda avdelning.

Klubbar hit och dit.. Panerai-avdelningen på KS är till för varenda människa i hela världen som har intresse av att läsa/skriva om Panerai, precis som Kobra Kai är till för de som önskar läsa/skriva om asiatiska märken. Avdelningen är döpt till "Paneristi Sweden" för vi fann namnet lämpligt och är inte på något sätt till för att enbart inkludera de som benämner sig som medlemmar i Paneristi Sweden. Paneristi Sweden-avdelningen på KS ÄR således just KS egna Panerai-avdelning.

...däremot i tilläggsfrågan så låter det ju som ett krav att få ett subforum annars hade ni flyttat ut?
Så var det kanske.
Nu var ju förvisso din kommentar en följd av din tolkning av Mårts inlägg, men jisses vilket sätt att välja att tolka på. Sicken idioti

Klubbar hit och dit.. Panerai-avdelningen på KS är till för varenda människa i hela världen som har intresse av att läsa/skriva om Panerai, precis som Kobra Kai är till för de som önskar läsa/skriva om asiatiska märken. Avdelningen är döpt till "Paneristi Sweden" för vi fann namnet lämpligt och är inte på något sätt till för att enbart inkludera de som benämner sig som medlemmar i Paneristi Sweden. Paneristi Sweden-avdelningen på KS ÄR således just KS egna Panerai-avdelning.

Nu var ju förvisso din kommentar en följd av din tolkning av Mårts inlägg, men jisses vilket sätt att välja att tolka på. Sicken idioti
Ja nu var det ju inte jag som skrev att det var en del av det större Paneristi-nätverket och inte en Panerai-avdelning. Det kan man ju tolka som man vill men det lät ganska märkligt.
Sen att en Paneristi tycker att tolkningen är idioti det ser jag inte som särskilt förvånande.
Man håller ju på sitt.
Micro/affordabletråden ställde frågan om ett subforum förra sommaren, blev lovade ett svar efter semestern (förra året) och har inte fått svar än. Frågan har kommit upp igen men total tystnad. Det tycker jag däremot är rejält dålig stil.
Ja visst, inga prestigemärken där kanske men forumet är ju mer än bara prestigemärken.
Har inget emot Panerai eller något annat märke heller för den delen och subforum ser jag som positivt utan tvekan, däremot så är det ganska tydligt att det som ledningen har ett intresse i det går att ordna.

Ja nu var det ju inte jag som skrev att det var en del av det större Paneristi-nätverket och inte en Panerai-avdelning. Det kan man ju tolka som man vill men det lät ganska märkligt.
Sen att en Paneristi tycker att tolkningen är idioti det ser jag inte som särskilt förvånande.
Man håller ju på sitt.
Micro/affordabletråden ställde frågan om ett subforum förra sommaren, blev lovade ett svar efter semestern (förra året) och har inte fått svar än. Frågan har kommit upp igen men total tystnad. Det tycker jag däremot är rejält dålig stil.
Ja visst, inga prestigemärken där kanske men forumet är ju mer än bara prestigemärken.
Har inget emot Panerai eller något annat märke heller för den delen och subforum ser jag som positivt utan tvekan, däremot så är det ganska tydligt att det som ledningen har ett intresse i det går att ordna.
Den som var idiotiskt var dina insinuationer om att man hotat med att lämna KS om man inte fått en egen avdelning, för övrigt bland det dummaste jag läst. Man behöver inte vara Panerista för att anse det påståendet fullständigt absurt.

Edit: vad avser egen avdelning för micro, ledningens inställning i olika frågor etc. har jag inte en susning.

Den som var idiotiskt var dina insinuationer om att man hotat med att lämna KS om man inte fått en egen avdelning, för övrigt bland det dummaste jag läst. Man behöver inte vara Panerista för att anse det påståendet fullständigt absurt.
Om du läser vad jag svarade på så är det inte så konstigt. Det skrevs ju att "hade ni kritiska önskat att vi hade flyttat vår tråd till utanför KS helt?
Då kan man ju undra om det skulle skett annars?
Inte särskilt konstigt med följdfråga på det.
Resten i min förra kommentar, vad tycker du om det då? Kanske känsligt men är min reflektion där också idiotisk eller är det rimligt? Ingen verkar vilja tycka något i detta fallet känns det som.

Tillbaka
Topp