• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paneristi Swedenband

skulle du köpa ett Paneristi Swedenband?

  • Nej

    Röster: 0 0.0%
  • Ja

    Röster: 23 100.0%

  • Totala väljare
    23

Caravelle33

Vacheron
Jag har funderat lite. Vore det inte en idé att ta fram ett nytt Paneristi Swedenband? Och isof låta någon av våra eminenta lokala bandmakare ta fram, tillverka och sälja detta band och spänne? Ett officiellt Paneristi Swedenband, med Paneristi Sweden loggan som vi kan samlas runt? Om man kan ordna så att priset sätts så att en viss del av summan går till Paneristi Swedens BCF insamling så vore det toppen. Jag personligen skulle tycka att @oddface är rätt man för jobbet men det finns säkert fler hugade. Jag har inte dryftat detta med Oddface så han kanske inte alls har möjlighet.
Edit. Försökte lägga till en omröstning men vet inte hur man gör.
4337BD30-FD15-4723-AB19-80757488C980.jpeg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Alltid kul med band! Skulle vara kul med något annorlunda från det vi gjorde till pday 2019 för att ha lite variation? Vi hade ett Pre-V-stil band på tapeten med Oleg som kanske skulle vara kul att göra något med nu fast hos herr Oddface?

Exempel på detta band för allt är roligare med bilder

D1555EDF-4C57-47B0-93D2-EAC3B4AA8DD2.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Bra idé tycker jag, och känns givet att ge @oddface äran/uppdraget.

Några tankar:
1. Graverade buckles typ det "Paneristi Danmark" som @mårt visade häromdagen. Insytt GPF alt insytt böjt.

2. Färg, måste det vara ett band i svenska flaggans färger? Varken lättmatchat el speciellt snyggt (personlig åsikt). Kanske går att Sverige märkas på annat sätt, med några blå gula stygn etc...?

3. Ett svenskt hög kvalitets läder, finns väl både nytillverkade och svenska ammo väskor?

4. Vad gäller gravyr på spännen så kanske det krävs min kvoter vid beställning? Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett antal extra spännen som jag kan använda till andra band från @oddface alt som man kan skicka till önskad bandmakare vid framtida köp.

Inte min klocka :) "France"
Screenshot_20201101-152239_Instagram.jpg


Rödmärkt
Screenshot_20201101-152736_Instagram.jpg


Snygga spännen sist!
Screenshot_20201101-153100_Instagram.jpg
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Skulle vara ärad att få det förtroendet :)
Jag har ett blått läder från tärnsjö, men som Peter säger är ju inte blått det mest lättmatchade. Svensk ammo är ju kul idé!

Tror att jag låter er brainstorma vidare vad som skulle vara drömbandet, så får vi se om jag får möjlighet och att försöka förverkliga drömmarna ;)
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Tog det slut här eller är det några som skulle vilja göra ngt av detta?
Kan @oddface få förtroendet att plocka fram förslag?
Inget lätt uppdrag med tanke på spretigheten i idéerna ovan :)
Känslan jag har fått är att de flesta verkar uppskatta ett ganska lättmatchat band med diskret Paneristi Sweden/Sverige koppling.

Personligen gillade jag lilla tygflaggan på sidan och/eller någon typ av märkning på lädret. Tråd blir lätt stökigt i mina ögon, även om det bara är några få stygn.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
-Svenskt ammoläder alt svenskt ex. Tärnsjö läder, eller kanske svenskt älgskin 😊
-Flagga, korta delen
-Paneristi Sweden logga, långa delen
-Ton i ton tråd så att det funkar till alla lume färger.
-Insytt graverat spänne.
-Valfri bredd och längd.

Skulle det kunna vara gångbart?
 
Topp