Halloj!
Liknande ämnen har behandlats men vill ha era åsikter och tips på specifikt min situation.
Jag har idag en Hamilton pilot (interstellar)
seiko alphinist, g shock fyrkant, och en gammal seiko dykar quartz.
Har börjat tänka mer och mer på att jag vill "steppa upp mitt game" och ha en vassare klocka, runt kanske runt 10-15k som jag kan ha dagligen.
Finns dock vissa premisser och det är där jag vill ha era tips.
- Är pappa till 1-åring så ska tåla lite grisande och väta ( helst 200m )
- är produktionsledare på en fordonsindustri så vistas ute i tuff miljö på jobbet.
- vill inte att klockan ska bli "ful" av slitage, snarare ge lite charm.
- Max 42mm
- Bekväm
- inte dra till sig för mycket uppmärksamhet
Vet att det blir lite motsägelsefullt, vill ha en finare klocka men vill inte behöva vara så rädd om den...
än så länge tänker jag typ Sinn 556i, Christopher Ward C65 Trident Vintage,
kanske Aquaracer kanske en combat sub?
Squale?
eller ska jag sluta vara rädd om seiko alphinisten och ha det som daglig klocka och lägga pengarna på något roligare att ha på fest osv?
Liknande ämnen har behandlats men vill ha era åsikter och tips på specifikt min situation.
Jag har idag en Hamilton pilot (interstellar)
seiko alphinist, g shock fyrkant, och en gammal seiko dykar quartz.
Har börjat tänka mer och mer på att jag vill "steppa upp mitt game" och ha en vassare klocka, runt kanske runt 10-15k som jag kan ha dagligen.
Finns dock vissa premisser och det är där jag vill ha era tips.
- Är pappa till 1-åring så ska tåla lite grisande och väta ( helst 200m )
- är produktionsledare på en fordonsindustri så vistas ute i tuff miljö på jobbet.
- vill inte att klockan ska bli "ful" av slitage, snarare ge lite charm.
- Max 42mm
- Bekväm
- inte dra till sig för mycket uppmärksamhet
Vet att det blir lite motsägelsefullt, vill ha en finare klocka men vill inte behöva vara så rädd om den...
än så länge tänker jag typ Sinn 556i, Christopher Ward C65 Trident Vintage,
kanske Aquaracer kanske en combat sub?
Squale?
eller ska jag sluta vara rädd om seiko alphinisten och ha det som daglig klocka och lägga pengarna på något roligare att ha på fest osv?