• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pappaklockan/OWG

Swizz beat

Patek
2-Faktor

Moorflax

Patek
2-Faktor
Bra svar överlag här!
Gillar inte Omega som märke men en Smp är nog rätt trevlig för de här pengarna.
Annars är ju sinn Ezm3 en fantastisk klocka som du kommer få mycket glädje av. Har haft en till alldeles nyligen.
Även 556 sköter jobbet bra.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Du har redan valt! För dom pengarna och med den specen är ju 556i helt oslagbar. Den är oerhört allround samtidigt som den är stentuff där det behövs. Enorm kontrast mellan index o den kolsvarta tavlan tillsammans med satinfinish ger klart egen look. Känns igen på långt håll om man vet vad det är. Samtidigt väldigt under radarn. Du får också ett rätt hyggligt dekorerat top grade verk för pengarna. Svinbra klocka helt enkelt!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sjöö Sandström Worldtimer på gummi, finns även på länk.
(Sorry för stulen bild, jag har inte köpt en egen än)
Jepp. Pappaledig med denna. Man behöver inte va så rädd om den, bör tåla lite sand o annat skit

52D7DEF5-D929-4706-86F8-EA70E00A58D9.jpeg
 
Senast ändrad:

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
När jag var babaledig var en dykar-beater mkt uppskattad runt armen. När somnade putten, när ska pastan av spisen etc.

Oavsett vilken rekommenderar jag metallänk. Olyckor kan komma plötsligt...
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bra svar överlag här!
Gillar inte Omega som märke men en Smp är nog rätt trevlig för de här pengarna.
Annars är ju sinn Ezm3 en fantastisk klocka som du kommer få mycket glädje av. Har haft en till alldeles nyligen.
Även 556 sköter jobbet bra.
Har du haft 556i, den med blanksvart urtavla? Undrar vad du tycker om den isåfall :)
 
3D66CBC6-113F-4B65-BF05-49F36D6891D5.jpeg
Skulle vilja påstå att jag är i nästa exakt samma sitts som du. Behövde få in något lite lyxigare i samlingen och har en 4 månaders pojke hemma. Mitt val blev tillslut sinn 556i, säger bara KÖP! Fantastisk kvalitet/design och sitter otroligt skönt på armen. Har dock bara haft den i 48 timmar, men jag vet redan nu att den kommer min everyday watch.

Annars så har ju en G-shock Square varit den ultimata pappaklocka ... timer, tål allt och tvättas enkelt av efter ett misslyckat blöjbyte :D
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Måste kasta in ett alternativ till. Ett dygn gammal bara men ruggigt bra för pengarna (köps under 10 beroende på tillfälle) och jämförs lätt med Oris o de Sinn som vi pratat om ovan i "premium känsla". Bättre faktiskt....
IMG_20190605_205900.jpg
 
Topp