• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pappas Breitling

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej har varit i Stockholm och vandrat runt, var in i en Breitling butik för att kolla om dom hade nått armband som kunde likna originalbandet, men möttes av ett totalt ointresse, så där blev inget shoppat.

Finns inga bra originalband, de är för tjocka. Du behöver något tunnare till din. Finns många vägar att gå beroende på vad du är ute efter. Klä upp, klä ned osv.
 
Gubbmesh som jag har på min Tissot kanske?
IMG_2966.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis till en mycket fin klocka! Blir lurad varje gång jag ser den chronovisaren, det är som det fattas något på den!
Dom tillverkades ju så smala och tunna!

Mycket fin!
 

hgb

Breitling
Tack alla för bra tips och fina kommentarer. Gött :). Sedan är frågan om det varit svart/brunt läderband eller ett mörkgrått vävt band lite sportigare? o_O
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack alla för bra tips och fina kommentarer. Gött :). Sedan är frågan om det varit svart/brunt läderband eller ett mörkgrått vävt band lite sportigare? o_O

Med de låga bandhornen får du inte sätta på ett tjockare band iaf. Antingen tar du dig till en butik och testar annars skulle jag satsa på ett säkert kort, typ mörkbrunt och tunt. Kanske cordovan.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack alla för bra tips och fina kommentarer. Gött :). Sedan är frågan om det varit svart/brunt läderband eller ett mörkgrått vävt band lite sportigare? o_O

Prova alla tre! Att byta band är nästan lika kul som att byta klocka. Försök hitta ett gammalt Breitlingspänne som du kan flytta mellan olika läderband. Om du inte vill betala överpris av de som kränger nylonstronkar här på köp/sälj så köper du Nato för en tjuga(plus porto så köp fler) på:
https://www.cousinsuk.com/catalog/watch-straps-bracelets-fittings/nato-military-straps/nato-style
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Prova alla tre! Att byta band är nästan lika kul som att byta klocka. Försök hitta ett gammalt Breitlingspänne som du kan flytta mellan olika läderband. Om du inte vill betala överpris av de som kränger nylonstronkar här på köp/sälj så köper du Nato för en tjuga(plus porto så köp fler) på:
https://www.cousinsuk.com/catalog/watch-straps-bracelets-fittings/nato-military-straps/nato-style

Inget nato! Sedan tror jag inte det finns passande originalspännen till dessa, så ingen hög prio på dem tycker jag.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Inget nato! Sedan tror jag inte det finns passande originalspännen till dessa, så ingen hög prio på dem tycker jag.

Tänkte inte på att de kanske ej fanns spännen till så gamla, ett nyare spänne med Brattevingar blir nog inget vidare. Vad gäller nato så tycker jag att det kan se coolt ut på bild och vill ofta testa, sen åker det av ganska snabbt. För en tjuga kan man ju skojja till det lite och prova så man får det ur systemet :)
 

hgb

Breitling
Fick frågan av en polare om jag hade klockan försäkrad.....Nä...det har jag inte...bör jag göra det? Vad finns det för försäkringar? Och så är ju frågan om den har nått mer värde än att som minnessak? Vem kan värdera den?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Klart den har ett ekonomiskt värde! Den är ju underbar!

Är inget vidare på att värdera ur men tippar runt 15K.
 

Hugii

Audemars
fin klocka. det finns billiga band på ebay också som du kan beställa och testa modell och fäg. sen när du är mer säker kan du köra på nåt mer finare :)
 

hgb

Breitling
Jasså, då var jag ute och cyklade rejält. Som jag sade, inget vidare på att värdera ;) Lita på Aurum, han har klart bättre priskoll än jag.
Hahaha....den verkar i alla fall vara mer värd än vad jag trodde. Rätt bra att den inte var tok värdefull för då hade man den inte vågat använda den. :D
 
Topp