• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Par i mögel. Visa ert mögel-tråden!

theargonaut

Pandion
2-Faktor
Släng gärna upp bilder på ditt underbara brun-/grå-/svart-/???-mögel i denna tråd! MER MÖGEL ÅT FOLKET :p

Hursomhelst… Jag börjar...

Plexi och patina is tha shit! Kan väl inte bli mycket bättre?! Lugholes gör ju också sitt till.

Slitna men fortfarande fullt fuktionsdugliga toolisar i form av dessa 2 sköna dykare, Tudor 94110 från ca -77, resp. Titus från 60-talet.

Tack vare Titusen, har jag även börjat fatta lite vad många på VRF dillar om gällande ”tropical”, ”chocolate dial” mm, även om just Titusen har en väldigt egen, fläckig tavla.

IMG_7036.jpg

IMG_6883.jpg

IMG_6942.jpg

IMG_6999.jpg

IMG_6931.jpg

IMG_6865.jpg

IMG_6964.jpg

IMG_6672.jpg

20120926_220951.jpg

20121123_192456.jpg

20121123_195249.jpg

Underbara klockor! Den där Titusen hade jag i min ägo några dagar, tyvärr blev det en rekordflipp på den när jag fick korn på något mycket blingigare och nyare. Önskar att jag hade fått lära känna den mer, finsomfan är den iaf.

Här är några mögliga japsare:

IMGP9383kopiera1-800.jpg

IMGP9402kopiera1024.jpg

20101121_047kopiera1024.jpg

Finns fler dock, några kronografer, några ryssar etc...

/Daniel Z.

Underbara klockor Tobias, vet ju exakt hur Titusen ser ut med och den är cool! Gör sig ruggigt bra på bild, men flingan den är snäppet vassare. Så fin :)

Själv kan jag bidra just nu med en singelklocka som inkom igår...
DSC_0255-1.jpg

DSC_0257-1.jpg

DSC_0253-1.jpg

Samt ett par i kronografer som jag har lite ågren för att jag sålde (suck)...
2-1.jpg

Jag pendlar ofta mellan att tycka vintage är superkul och inte det minsta intressant, men stor charm det har det fan alltid :)

Hubbatix skrev:
Underbara klockor! Den där Titusen hade jag i min ägo några dagar, tyvärr blev det en rekordflipp på den när jag fick korn på något mycket blingigare och nyare. Önskar att jag hade fått lära känna den mer, finsomfan är den iaf.

Här är några...

Finns fler dock, några kronografer, några ryssar etc...

/Daniel Z.

Där snackar vi riktigt mögel! Den där Citizen var riktigt cool!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Jockinho skrev:
Underbara klockor Tobias, vet ju exakt hur Titusen ser ut med och den är cool! Gör sig ruggigt bra på bild, men flingan den är snäppet vassare. Så fin :)

Själv kan jag bidra just nu med en singelklocka som inkom igår...
Samt ett par i kronografer som jag har lite ågren för att jag sålde...

Jag pendlar ofta mellan att tycka vintage är superkul och inte det minsta intressant, men stor charm det har det fan alltid :)

Grymt nyförvärv, grattis! Boetten är tyvärr lite stor för mig. Gamla Seikokronografer har absolut sin charm!

easy rider skrev:
Sjukt coola dinkor. Jag bara måste ner i mögelträsket nu...

Jupp, det finns bara en väg att gå förr eller senare ;-) Och som någon skrev... Ju längre du väntar med att köpa en vintagedinka, desto mer vintage kommer den att vara... Snurrigt?!...

Fan vad jag älskar mögel! Härliga klockor! Jag är ofrivilligt en OWG nu så jag kan bara bjuda på mögel light. Hoppas jag inte tråkar ut er med alla mina bilder på min 1675... :)

IMAG1642-1-1.jpg

LongCon skrev:
Fan vad jag älskar mögel! Härliga klockor! Jag är ofrivilligt en OWG nu så jag kan bara bjuda på mögel light. Hoppas jag inte tråkar ut er med alla mina bilder på min 1675... :)

IMAG1642-1-1.jpg

Nej inte alls, tvärtom. Jag vill ha den där klockan :!: Hur många av mina volvo amazoner måste jag sälja för att ha råd?

LongCon skrev:

Bra där, dig kan man räkna med! Så j-vla cool den där är! Mer bilder tack!

Generellt har jag inte mycket till övers för klockor som inte ser ut som om de byggts för att hålla för alltid, men den här är ett undantag.

120225-1675-3.jpg

Tillbaka
Topp