• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paradisi

Alarik

Guld
2-Faktor
Sista dagarna har jag bildbombats av Paradisi på Insta:
CC012A0C-43BB-4835-AFA1-8044D990F41A.jpeg
DADE90C8-6341-4AC4-B428-64A0664F70EA.jpeg
2B903002-BE8F-4F66-9715-306A223C0512.jpeg

Spontant finns måste jag erkänna att det kittlar en smula i magen när jag ser dessa.
Det lilla jag vet är att det är ett Italienskt märke med fokus på stora dykare (känns det igen). Det tycks dock vara helt nytt då varken hemsida är färdig och jag hittar inga prisuppgifter.
Men om priset är vettigt kan ju detta vara en helskön beater!

Ovan är en RP 01
• Grade 5 Titanium case/ Stainless steel 904L.
• Titanium Grade 5 unidirectional ring.
• Case Back Grade 5 titanium.
• Winding crown Titanium grade 5.
• Crystal: Sapphire / PMMA.
• Movement ETA 2824-2, modified no date.
• Functions: Hours, Minutes, Seconds.
• Power reserve 38 hours.
• Frequency 28800 a/h.
• 25 Rubies.
• Dial with indexes and spheres SUPERLUMINOVA
BGW9.
• Resistance 1000 metres.
• Suitable for saturation diving.

44 mm Diameter - 51 mm lug to lug - 22 mm lug size - 15.4 mm thickness

Någon som har bättre koll än mig?

Känns ju spontant väldigt märkligt med en ”dykarklocka” utan några minutmarkeringar på vridringen.

Inte min kopp te, men visst, gillar man designen så ser ju den tekniska specen bra ut.

Få svar i tråden men övervägande positiv respons än så länge tolkar jag det som.
Förlåt men hur kom du till den slutsatsen? ;)

Kan vara den fulaste och mest ologiska klocka jag sett de senaste 5 åren. En dykarklocka som inte ens är en dykarklocka.
Kan bara hålla med. Ser ut som att designern hoppade av uppdraget efter 20% men att de beslutade att släppa den ändå.

Om du blivit nyfiken och har en kittlande känsla….ja då har verkligen annonsören på insta lyckats

Förlåt men hur kom du till den slutsatsen? ;)

Kan bara hålla med. Ser ut som att designern hoppade av uppdraget efter 20% men att de beslutade att släppa den ändå.

Fast i detta fallet tilltalas jag av att den är så pass avskalad. Men jag är helt med på vad du menar.
Känns ju spontant väldigt märkligt med en ”dykarklocka” utan några minutmarkeringar på vridringen.

Inte min kopp te, men visst, gillar man designen så ser ju den tekniska specen bra ut.

Hade jag varit ute efter att faktiskt använda den vid dyk hade den självklart gått bort då den är funktionellt idiotisk. Men jag badar inte ens mina klockor. Sedan är allt självklart en fråga om prisbilden. Snackar vi om att kasta större pengar på den är den inte aktuellt men som alternativ till en beater från de mer etablerade producenterna i det lägre prissegmentet så känns den lite småkul.
Förlåt men hur kom du till den slutsatsen?

Fast i detta fallet tilltalas jag av att den är så pass avskalad. Men jag är helt med på vad du menar.

Fast om du inte en badar med klockan, och vill ha en avskalad design, så finns det nog andra klockor som är smidigare (den är ju rätt stor och tjock, antagligen för att klara trycket) och inte har en lite meningslöst vridbar ring (åt ett håll!) utan markeringar.

Damasko, Sinn, m.fl. t.ex. är säkert minst lika stryktåliga.

Fast om du inte en badar med klockan, och vill ha en avskalad design, så finns det nog andra klockor som är smidigare (den är ju rätt stor och tjock, antagligen för att klara trycket) och inte har en lite meningslöst vridbar ring (åt ett håll!) utan markeringar.

Damasko, Sinn, m.fl. t.ex. är säkert minst lika stryktåliga.

Utan att låta dryg - men jag är inte intresserad av varken Sinn eller Damasko. Jag vill alltså inte bli omvänd att införskaffa något annat. Klockköp är ju sällan logiska utan rätt ofta en känslostyr handling grundat i vad exempelvis designen för en att känna.
Frågan var helt enkelt om någon hade mer information kring klockan.

Tillbaka
Topp