Någon som har koll på aktuell kul klock och cigarr relaterat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Double dragon är otroligt bra! Ett måste matmässigt. Och gillar man ramen är kodawari verkligen värt ett besökDrar en bump på denna då jag ska till Paris en 4-5dagar om drygt två månader. Någon med mattips som inte redan nämnts eller annat skoj för ett par som är strax över de 40? Kanske en champagneprovning någonstans där man klarar sig på engelska?
Moulin rouge med middag tänker jag plus en dinnercruise på Seine samt alla turisten ”måsten”.
Vi gjorde dinner cruise på Seine för 1 år sedan med Ducasse sur Seine (som väl ska vara bland de bättre) men vi tyckte inte det var värt det, inget höjdarkäk och lite dålig service.Drar en bump på denna då jag ska till Paris en 4-5dagar om drygt två månader. Någon med mattips som inte redan nämnts eller annat skoj för ett par som är strax över de 40? Kanske en champagneprovning någonstans där man klarar sig på engelska?
Moulin rouge med middag tänker jag plus en dinnercruise på Seine samt alla turisten ”måsten”.
Smultronställen i Nanterre? Tja, Nanterre är ungefär som Kista i Stockholm det vill säga många företag som är etablerade i området. Som bostadsområde verkar det vara på samma nivå som Kista tyvärr. Jag kan det dock inte till fullo på något vis. Jag gissar att tunnelbanor eller pendeltåg rullar frekvent förvissoNytt jobb innebär att jag kommer behöva spendera en del tid på HQ i Nanterre. Vad jag läst hittills är området i sig inte mycket att hänga i granen, men möjligen finns det någon här som känner till några smultronställen?
Denna tråd dök upp i flödet för Lifestyle och måste kort kommentera att 20:e bör vara en rekommendation, inte något att undvika. Pluggade i närheten av Paris ett år och ångrar att jag inte spenderade mer tid där. Visst, lite mer shady men det vägs enligt mig upp av det fina med området. Givetvis beror det ju på vad man själv värderar, men jag tyckte mycket mycket om 20:e bortsett från att det ligger lite off.Jag skulle säga att häcka i 6 arrondissement... alla lyxbutiker (även klockor) finns där. Många trevliga restauranger i mer pittoreskt tappning, färre turister i helhet och helt enkelt lite lugnare. Det är promenadavstånd norrut till Musée Louvre och alla shoppingcentra med mera. 10 arrondissement är också trevligt om man kan hålla sig en bit bort från Vare du Nord där det hänger en massa skumma typer.
Pigalle (sexkvarteren som de skämtsamt kallas) har många dive bars och live musik men här bör man vara lite mer street smart och definitivt inte visa upp dyra klockor... men jäklar i havet vad kul man kan ha. Tunnelbanan stänger vid 02 (om jag minns rätt) så über kan vara lämpligt transportmedel hem härifrån.
undvik kvarteren med höga nummer som 18, 19 och 20 dessa är Paris Tensta, Husby och Fittja...med undantag för 16 arrondissement men det ligger så pass långt nodväst så där har man inte mycket att hitta om man vill uppleva pulsen i staden.
Guide Michelin hjälper vid restauranbesök rent generellt där man kan filtrera på pris och annat....från dyrt till billigt osv. Gör lite utflykter till Place Vendome för att surfa klockornas alla lyxmärken.
6:e o
Oj, det finns så mycket
Jo, jag håller definitivt med om 11e arrondissement och till vissa valda delar av 20e... absolut. Jag tror att de områden man normalt bör undvika i vilket storstad man än hamnar är runt stora kommunikationsknutar och stationer av olika slag. Vi ser samma sak exempelvis i Stockholm. Det är fler turister, matutbudet är oftast i snabbmatsform och av lite mer ihophafsad karaktär. Det finns alltid undantag förvisso sedan handlar ju det mesta om personliga preferenser när det handlar om kultur och mat. Detta märker man ju inte minst om man försöker följa folks råd via tripadvisor och annatDenna tråd dök upp i flödet för Lifestyle och måste kort kommentera att 20:e bör vara en rekommendation, inte något att undvika. Pluggade i närheten av Paris ett år och ångrar att jag inte spenderade mer tid där. Visst, lite mer shady men det vägs enligt mig upp av det fina med området. Givetvis beror det ju på vad man själv värderar, men jag tyckte mycket mycket om 20:e bortsett från att det ligger lite off.
När man kommer ut i 20:e är det lite som att komma in till en annan värld och del av Paris. Tempot är lugnare. Allt upplevs i mitt tyckte mycket mer autentiskt och man upplever det som att man är lite mer bland de lokala, coola kidsen och morföräldrarna. Är man kulinariskt intresserad ligger många av stadens bättre krogar här, speciellt om man ser till peng för maten. Ett exempel är Le Baratin, klassisk, fantastiskt bistro som också var en av Bourdains favoriter.
Med det sagt tycker jag även att 11:e har en härlig puls och atmosfär. Lite mindre turistiskt men har mycket av det jag tycker är mest charmigt med Paris; den fina arkitekture och det otroligt värdet som lokalbefolkningen lägger på kultur, speciellt matkulturen. Många bra barer och restauranger (Le Servan, Paul Bert, Double Dragon, Rives, listen kan bli lång).
Sen, som tidigare nämnt i tråden är ju 6:e trevligt, likaså Marais runt 2:e och 10:e. Gissningsvis föredrar KS-klientelet 6:e i och med lyxbutikerna, men för lite yngre crowd och oss som gillar "off the beaten path" måste jag säga att 11:e, Marais och 20:e var mina favoritställen under ett års tid. Runt Pigalle är också roligt, men precis som du skriver, det kräver lite mer uppmärksamhet och street smartness
Har en lista med 150+ restauranger jag gärna delar till de som ska besöka snart. Inte så mycket Michelin eller Fine Dining men mycket i mellanklassen
Håller med. Alla arrd har sina kvarter. Har haft familj i 17e Batignolles sedan 2006, innan i 18e. Varje område är som en by där lokalinvånarna möts på caféer o restauranger. Undvik caféer o restauranger alltför nära de stora turistattraktionerna, man kan ha tur men generellt lönar det sig att gå någon gata eller två därifrån för att få en riktigt genuin upplevelse.Denna tråd dök upp i flödet för Lifestyle och måste kort kommentera att 20:e bör vara en rekommendation, inte något att undvika. Pluggade i närheten av Paris ett år och ångrar att jag inte spenderade mer tid där. Visst, lite mer shady men det vägs enligt mig upp av det fina med området. Givetvis beror det ju på vad man själv värderar, men jag tyckte mycket mycket om 20:e bortsett från att det ligger lite off.
När man kommer ut i 20:e är det lite som att komma in till en annan värld och del av Paris. Tempot är lugnare. Allt upplevs i mitt tyckte mycket mer autentiskt och man upplever det som att man är lite mer bland de lokala, coola kidsen och morföräldrarna. Är man kulinariskt intresserad ligger många av stadens bättre krogar här, speciellt om man ser till peng för maten. Ett exempel är Le Baratin, klassisk, fantastiskt bistro som också var en av Bourdains favoriter.
Med det sagt tycker jag även att 11:e har en härlig puls och atmosfär. Lite mindre turistiskt men har mycket av det jag tycker är mest charmigt med Paris; den fina arkitekture och det otroligt värdet som lokalbefolkningen lägger på kultur, speciellt matkulturen. Många bra barer och restauranger (Le Servan, Paul Bert, Double Dragon, Rives, listen kan bli lång).
Sen, som tidigare nämnt i tråden är ju 6:e trevligt, likaså Marais runt 2:e och 10:e. Gissningsvis föredrar KS-klientelet 6:e i och med lyxbutikerna, men för lite yngre crowd och oss som gillar "off the beaten path" måste jag säga att 11:e, Marais och 20:e var mina favoritställen under ett års tid. Runt Pigalle är också roligt, men precis som du skriver, det kräver lite mer uppmärksamhet och street smartness
Har en lista med 150+ restauranger jag gärna delar till de som ska besöka snart. Inte så mycket Michelin eller Fine Dining men mycket i mellanklassen