• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passar alla Datejust till allt??

enlimpa

Omega
Korspostar dessa då, snäppet större handled än dig:

09253B31-3849-4067-A2AD-9C3383F74088.jpeg


C18DF1A7-4D24-42EB-8DD8-3D375946527D.jpeg


ADABC2B6-BFCF-424C-9FAD-F035ED962AA4.jpeg


Men visst hör väl det här hemma i Datejustråden?
Jäklar, där är den ju! Fy fasen va läcker! Då har jag gjort rätt väl av beställning ser jag.

Jag ber om ursäkt om det är fel forum, är ny här på forumet och kunde inte låta bli att regga mig då jag har blivit beroende av klockvärlden. Känner att jag måste skriva av mig på klocksnack. Så är lite rörigt här inne än så länge!

Hur lång tid tog det för ad att fixa fram din pjäs?
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Jäklar, där är den ju! Fy fasen va läcker! Då har jag gjort rätt väl av beställning ser jag.

Jag ber om ursäkt om det är fel forum, är ny här på forumet och kunde inte låta bli att regga mig då jag har blivit beroende av klockvärlden. Känner att jag måste skriva av mig på klocksnack. Så är lite rörigt här inne än så länge!

Hur lång tid tog det för ad att fixa fram din pjäs?
Ingen fara, roligt att du hittat hit! Kolla in tråden jag länkade, tror du hittar mycket intressant där.

Jag hörde av mig angående klockan strax efter att tavlan presenterades i april. Fick hämta den i mitten av september.

Edit: Svara i andra tråden eller skriv PM, @enlimpa, så behöver vi inte kapa tråden mer :)
 
Jag är vuxen student, och planerar lite för vad jag ska handla för klocka när jag börjar jobba igen.

Jag har nog snöat in fullständigt på Rolex Datejust 36 mm.

Jag tycker den rent objektivt ser helt fantastisk ut i stål, med flöjtad bezel och jubilee länken. Jag är dock lite osäker på vilken färg på tavla som är "min" färg. Just nu så svänger jag mellan blå eller silver, med stick index "såklart". Jag känner att silver tavla blir nog ännu mer "smycke" medans blå blir något diskretare, typ.

Det här med stil och vad som passar vad är såklart väldigt subjektivt, och jag har inga problem att göra som jag vill, kombinera lite udda osv, men jag är nyfiken på vad ni som är ännu djupare i klockträsket iaf tänker.

Jag har idag en låda med lite olika klockor. När jag väl köpte min "bästa" och mest genomtänkta klocka så har det slutat med att jag i princip bara går i den. Det är en Breitling Superocean Heritage II 42, blå på mesh. Tyckte själv först att den länken är alldeles för mycket "bling" i stilen, men tog inte lång tid förrän jag började uppskatta det och tycker aldrig att det är ett "problem". Möjligt att jag hade valt bort den klockan i kombo med kostym, men det händer så sällan så spelar verkligen ingen roll.

Jag har inte ekonomi att ha många kvalitetsklockor att växla mellan, men kan tänka mig att slanta på t.ex. en Datejust. Att jag personligen gillar modellen är fakta, men blir lite osäker på om det egentligen är klocka som går att ha "till allt"? Nåt jag gillar med Datejust är just att den går att speca med så mycket detaljer som det liksom blir med flöjtade bezeln och Jubilee länken. Eventuellt även med silvertavla till som jag känner också lyfter klockan till något ännu mera bling. Samtidigt så går jag inte sällan i jeans, tischa, träningskläder osv. Hade gärna velat känna att den är lika användbar där som när man kör, chinos, skjorta, kavaj osv. Den dagen det blir Datejust så lär Breitlingen få lämna, främst av ekonomiska skäl. Gillar för övrigt bratten mycket, dock med nackdelen att den är något tung och klumpig. Tänker att en Datejust är bättre där. Särskilt då jag är rätt klen också, och bratten är något stor för mig tycker jag själv. ;-)

Tycker ni nördar att Datejust gör sig ok även i dessa mer vardagliga nerklädda sammanhangen?

Hur fasen ska man lyckas bestämma färg på tavlan? Vad gör det för "känslan" i klockan tycker ni? Hur tycker ni att Datejust gestaltar sig med olika tavlor?

Att välja slät bezel eller annan länk ser jag inte som ett alternativ för mig, tycker att känslan i Datejust går förlorad då.

IMG_3795.JPG


images.jpeg


IMG_3469.jpeg
Jag har en 116234 som jag köpte med vit tavla och romerska siffror. Bytte tavla förra året till en silverfärgad stickdial.
Den sitter på ett superjubilee.
Jag anser att det är en klocka som kan användas till allt från jeans och t shirt eller hoodie till skjorta och kavaj.

Skulle du sedan vilja ha möjlighet att dressa ner den lite aå köp till en oysterlänk så du kan växla hemma? :)

Jag hade valt den silverfärgade, den är mer tidlös än en blå som har varit senaste tidens mode, som grön är på väg att bli nu. ☝
 
Topp