• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Kronaby

Hej folket!
Nu har jag "Den svarte".
Jag känner att mycket har redan sagts om klockan, så jag öser på med lite "ny" input, allt eftersom, och lite wristshots så tråden inte halkar för långt ned.
Vill börja med att tacka @Raste för en överjävligt fet goodiebag!
IMG_6556.JPG

Han har stalkat mig ;) och vet vad jag har för bil.
KS-andan!

Sedan kommer ett wristshot där jag velar vilken bil jag skulle ta i morse, klass 2-varning och snöfall på schemat. Audi med sommardäck eller Cheva med vinterdäck (dock parkerings-omöjlig).
Det blev Audi, och det gick bra.
IMG_6564.JPG

Helvete vad avis jag blir på den goodien!

Tackar. Va som sagt ganska säker på detta. Men det var något av en deal breaker ifall jag skulle köpa en till tjejen. Hon vet ALDRIG var hon har sin telefon och är helt hopplös att ringa till. Verkar som att det finns en lösning nu :)
Sätt en knapp på klockan till "hitta telefonen" så piper telefonen närmande trycker på klockans knapp. Bör ju vara behjälpligt för henne. :)

Kul att flera av trådens användare verkar positiva till klockan!

Men ni som _inte_ tagit så många foton eller skrivit något om klockans funktioner, beror det på klockan, eller att det råkat vara köriga veckor?

Så här uppe på läktaren skulle jag vilja efterlysa fler exempel på hur (om!?) de fiffiga funktionerna faktiskt kommit att användas i vardagen.

IMG_9237.JPG

Såg idag att min lokala Klockmaster ger Kronaby generös exponering, och jag tänkte gå in där i veckan när jag hinner klämma litet.
Folk är väl lite slappa eller har ett liv helt enkelt. Men det finns ju en recension, läs den. :)

Jag gillar verkligen Kronbyn, förresten. De funktioner som redan finns är bra, och jag ser en massa möjligheter till utveckling. Klockan känns rejäl i förhållande till priset, och jag funderar seriöst på att köpa en. Har ingen svart klocka, och det här skulle ju kunna vara kul.
Jag har dessutom köpt en matchande telefon till den.
IMG_6584.JPG

Idag fick jag till mig ett stycke Sekel!
Jag tänkte dela med mig av mina första intryck efter att ha burit den en eftermiddag. :)
Lådan till att börja med kunde ha varit roligare. Känns lite för mycket säckväv och hö om den. Förstår inte grejen riktigt.
Men jag möts av en mycket trevlig smartklocka!
+:
Klockan syncar hur bra som helst med telefonen, och appen är lätt att förstå.
Jag tycker inte att klockan är för stor på min smala handled.
Den sitter faktiskt gudomligt bra och är skön att bära.
Imponerad av hur välgjort spännet känns och ser ut.
Den vita sunburst tavlan skiner fint i solen.(Men inte i närheten av Srpa21 Padin!)
Praktiska smarta funktioner tillsammans med en mycket fin design.
Smarta funktioner man lätt har användning av i vardagen.
-:
Index sitter lite huller om buller om man tittar noga, jävligt irriterande när man vet om det.
AR är inte så bra och glaset får fingeravtryck alldeles för lätt.
Kronan är ranglig så kvalitetskänslan sjunker något när man använder den, jag har den inställd på datumvisning just nu.
Alldeles för svag vibration vid samtal & notiser.
Och några bilder:
20170426_114117_Richtone(HDR)-01.jpeg
20170426_161841.jpg
20170426_161716-01.jpeg

Det trodde jag också först, men konstaterade att det nog mer var en effekt av reflektioner från de olika polerade ytorna på stavindexen.
Hmm.. du har rätt. Reflektionerna hjälper till att förvilla. Vilket i sig inte är så bra. Det finns faktiska skillnader även nu när jag synat extra. Dock inte lika stora som dom ser ut att va!

IMG_6580.JPG
Nu ligger länken i ultraljudstvätten, och klockan packas ihop. Idag går den till @Brunleif via post, han hann inte komma ned och hälsa på, tyvärr.

Intrycken då? Jo, jag gillar den. Kan bli ett köp. Jag har visat den för många, och alla har gillat tanken med en "semismart" klocka.

Vad jag efterlyser: en högre vattentäthet, så den kan få vara lite mer träningsklocka. Stegräknare och hoppa-fram-i-musiken gillar jag.
Ett forum eller liknande där användarna kan komma med idéer på funktionalitet.
Lugholes på den svarta, i och med att den inbjuder till bandbyte.

IMG_6580.JPG
Nu ligger länken i ultraljudstvätten, och klockan packas ihop. Idag går den till @Brunleif via post, han hann inte komma ned och hälsa på, tyvärr.

Intrycken då? Jo, jag gillar den. Kan bli ett köp. Jag har visat den för många, och alla har gillat tanken med en "semismart" klocka.

Vad jag efterlyser: en högre vattentäthet, så den kan få vara lite mer träningsklocka. Stegräknare och hoppa-fram-i-musiken gillar jag.
Ett forum eller liknande där användarna kan komma med idéer på funktionalitet.
Lugholes på den svarta, i och med att den inbjuder till bandbyte.

Wow, ultraljudstvätt innan den hamnar hos mig!

Jaha, då var det äntligen min tur!
Förväntningarna ska sägas har inte varit speciellt höga. Däremot måste jag säga att första intrycket är betydligt bättre än förväntat! Klockan känns gedigen och länken sitter bra.
@Strindberg gör som vanligt ingen besviken, eller vad sägs om det här medskicket?
IMG_0176.JPG

Storleksjämförelse mellan Aerospace Avantage som också paketöppnades idag.
IMG_0179.JPG

Nu återstår bara att försöka hitta någon bra funktion att knyta till knapparna!

Stort tack till @yonsson som gjort passarounden möjlig!

Bra att du blev glad (för tydlighetens skull ska tilläggas att länkverktyget och canvasbandet inte är från mig)!

Jag är dock avis på dig, både för att du knep Bratten och för att du har tid med en Hoyo (?)...

Bra att du blev glad (för tydlighetens skull ska tilläggas att länkverktyget och canvasbandet inte är från mig)!

Jag är dock avis på dig, både för att du knep Bratten och för att du har tid med en Hoyo (?)...

Jag är också lite avis på mig själv för att jag knep bratten, ska in på trycktest imorgon.

En Quintero Brevas, rekommenderas inte, tyckte den hade en konstig bismak av typ etanol :S

Bandverktygwt skickade jag med så att alla i passarounden ska kunna korta länken själva. Dyrt som satan var det, typ 20kr på eBay.

Ja nu har jag ställt in den som jag vill ha den.
Otroligt smidigt med vibrationer när det ringer eftersom jag hatar att ha ringsignalen på mobilen.

Tycker den bär otroligt skönt, däremot vet jag inte om jag tycker att den är så väldigt snygg längre, tror att den silverfärgade hade varit snyggare.
Detta mycket på grund av att jag anser visare och numrering ser väldigt barnsliga ut.
Kanske att visarna funkar om man skippar numreringen dock.

IMG_0184.JPG

IMG_7565.JPG

Nu har jag lyckats synka den med telefonen, och gjort lite personliga inställningar. Idag ska den testas i diverse köpcenter då jag ska ut på
3-årsfödelsedagspresentjakt:confused:.

Lite tankar efter ett drygt dygns användning:
Jag gillar storleken, designen, finishen och hur den sitter på handleden. Läderbandet sitter kanonbra och är tjockt (bra!) och snyggt. Gillar att det är en "halvsmart" klocka men ser ut som en "riktig", ja ni förstår hur jag menar;).
Det negativa är väl höjden vilket igentligen inte stör mig utan det är nog mer HUR den är hög. Den är skitful från "sidan".
IMG_7569.PNG

T.o.m. Muminpappan ser skeptisk ut:D.
Hörs.
/c

Tillbaka
Topp