• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Nautilus men vilken modell?

Qwerty

Basic
Hej

Extremt sugen på en Patek Nautilus och det finns en hel del fina varianter. Men vilken ska man välja..?
Så förslag uppskattas!

Det gäller att vara trygg i sin manlighet...
och vem har sagt att det inte är en kvinna som ska ha klockan? Kvarts är ju för övrigt rätt omhuldat här på KS.
Av trådstarten att döma, är det trådskaparen som ämnar att bruka klockan, som enligt profil är man. Att köra kvarts Nautillus är lite som att köra Jaguar XK120 till vardags och konverterar den till eldrift.

Med det sagt, inget ont om kvarts, men det är inte för alla klockor i min mening.

Lätt 5712 som etta.

IMG_8692.JPG

5711 som andraval. 3800 & co är för små..

IMG_8693.JPG

Edit: ovanstående gäller under förutsättning att vi talar om stålmodeller och så långt söderut om halvmiljonen som möjligt..

Edit 2: Ja ok då, får väl ge @Ernesto den; på taniga handleder sitter 3800 bra.. :p

Senast ändrad:
Hur stor handleder har du? 3800 är trevlig men lite mindre så har du något större handleder så går den bort, har du mindre handleder så sitter den perfekt. Annars så är väl den vanligaste 5711 men jag kan även slå ett slag för 5712 om du inte tycker tavlan är för plottrig. Om du inte vill ha länk så är 5712 grym i guld (vit eller gul) på läder.

Palenkovich: Lite på skoj, men om man gillar mindre klockor och inte tänker dyka med den (samma vattentäthet som den du föreslog tror jag). :)
Samma urverk och glasbaksida och typ 70' billigare för en ny på chrono24.

Känns lite som om de har härmat Piaget efter att Piaget härmat dem bara :D

Palenkovich: Lite på skoj, men om man gillar mindre klockor och inte tänker dyka med den (samma vattentäthet som den du föreslog tror jag). :)
Samma urverk och glasbaksida och typ 70' billigare för en ny på chrono24.

Känns lite som om de har härmat Piaget efter att Piaget härmat dem bara :D
Ingen dum poäng; 35 mm funkar trots allt fint även på många män.

Tillbaka
Topp