• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paypal begränsningsgransknikg...??

D

Deleted member 1265

Guest
Vet inte om jag blir/är paranoid.
Håller på att handla över 25000 från annat land i eu och då fryser paypal mitt konto och kräver ytterligare verifikation att jagärjag...
Kopia på körkort samt adressverifikation, samtliga varningssystem blinkar i mitt huvud. Hur har ni andra gjort? Skickat in dessa handlingar o hållt tummarna att paypal inte leverar skandalnyheter nästkommande tid (bolaget baserat i luxemburg..) eller godtroget skickat in allt man har?
Hur betalar man annars via ebay?? Luktar fraud även om pp hävdar att de är bank.. Gillar't inte!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det första jag skulle göra är att kontakta Paypal kundtjänst och höra om det är normal procedur. Om det är det - kör.
En bedragare har ingen nämnvärd nytta av ditt körkort eller adress. Han skulle fråga efter kreditkortsnummer istället.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Du behöver skicka in informationen, del av deras KYC (Know your customer). Krav... Anti money laundering, know your customer, blablabla... Sen får man ta sitt eget beslut utefter vad man känner är rimligt... Trygghet!
 

Yo-han

Troll probationary
Vet inte om jag blir/är paranoid.
Håller på att handla över 25000 från annat land i eu och då fryser paypal mitt konto och kräver ytterligare verifikation att jagärjag...
Kopia på körkort samt adressverifikation, samtliga varningssystem blinkar i mitt huvud. Hur har ni andra gjort? Skickat in dessa handlingar o hållt tummarna att paypal inte leverar skandalnyheter nästkommande tid (bolaget baserat i luxemburg..) eller godtroget skickat in allt man har?
Hur betalar man annars via ebay?? Luktar fraud även om pp hävdar att de är bank.. Gillar't inte!
Paypal = elon musk, sedemera uppköpta av ebay.. Du är rätt cool att dom inte konkursar imorrn även om europa är reggat i lxb. Men det sagt är dom kompletta idioter så följ bara deras regler och var beredd att faxa in all skit dom ber om och sitta i tretimmarssamtal med callcenters i mumbai så är allt cool!
 

Yo-han

Troll probationary
Enda alternativa till pp på ebay är att ställa en fråga till säljaren och vara v_äldigt (snaaabel-4)-kreativ med sin mailadress för att slippa deras filter om man vill föreslå direktkontakt och annan betalningslösning....
 

rogart-63

Patek
Enda alternativa till pp på ebay är att ställa en fråga till säljaren och vara v_äldigt (snaaabel-4)-kreativ med sin mailadress för att slippa deras filter om man vill föreslå direktkontakt och annan betalningslösning....
Inget bra alternativ enligt mig . Dels är risken större att bli blåst på både pengar och vara . Nä lämna verifikation till PP .Inga problem .Har gjort det flera gånger . Varje gång jag bytt kortnummer eller nåt sånt .
 

Yo-han

Troll probationary
Inget bra alternativ enligt mig . Dels är risken större att bli blåst på både pengar och vara . Nä lämna verifikation till PP .Inga problem .Har gjort det flera gånger . Varje gång jag bytt kortnummer eller nåt sånt .
Detta är ju då såklart en avvägningsfråga, är det en uppenbart solid säljare och jag vill avbryta en auktion så att säljare kan spara massa fees gör jag ofta det, hade kanske inte kört det på en okänd om jag coppade en day-date, mer generell ebayhandel.
 

rogart-63

Patek
Detta är ju då såklart en avvägningsfråga, är det en uppenbart solid säljare och jag vill avbryta en auktion så att säljare kan spara massa fees gör jag ofta det, hade kanske inte kört det på en okänd om jag coppade en day-date, mer generell ebayhandel.
Det har hänt att jag gjort så oxå. Åt båda håll . Men inget att rekommendera . I ett fall kände jag säljaren via ett annat forum.
 
Topp