• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PayPal och avgifter....

trumpetera

Silver
Kan någon säga mig hur mycket PayPal tar i avgift när man skall betala för "varor och tjänster"?

Hittar ingen info på deras app, och vill gärna kunna använda mig av deras köpskydd....

Är detta något som ofta frågas, ber jag om ursäkt-jag hittar då ingenting!

Avgiften läggs väl på säljaren och inte köparen.
Men vissa säljare lägger över denna kostnad på köparen genom att skriva pris +3 till 4% om man betalar med PP.

Njae, när man kör som gåva brukar den lägga på avgiften på avsändaren har jag för mig.

Kostar det nåt som gåva? Kör man med det så tappar man väl också allt skydd?

Stämmer. Om du sänder det som gåva/personligt så är det avgiftsfritt.
Men då tappar du allt skydd som köpare och kan inte få tillbaka några pengar om något strular då du har skänkt pengarna till någon du känner och inte betalt för någon vara..
Dessutom om du sätter i system att alltid skicka som gåva eller om PP kommer på att du betalat för varor med gåva och lurat dom på avgiften så fryser de ditt konto.
Så mitt råd att är betala den lilla avgiften som de tar ut för tryggheten, inget är gratis. Inte ens på nätet.

• Like
Reactions: KMS
Tillbaka
Topp