- Pris
- 31-61 kSEK
- Returpolicy
- enligt överenskommelse
- Bilder Skickat
- Ja
Känns det vemodigt att återgå till jobbet efter en lång och härlig semester? Liva upp vardagen med en ny vacker klocka på handleden! Två riktigt fina Cartier-kronografer till salu.
Lönebump! drar av en tusenlapp på vardera klocka. Bud samt bytesförslag beaktas!
Först ut en nyservad Cartier Tank Americaine Chronoflex. En kronograf med perpetual calender som kommer visa rätt datum till minst år 2100. Ett sofistikerat quartzurverk från Piaget som visar när det är dags att byta batteri genom att kronografvisaren ställer sig på klockan två. Du kan dessutom flytta timvisaren framåt eller bakåt utan att behöva skruva kronan 24 timmar, vilket kan vara praktiskt för dig som flyger över tidszoner. Den välvda boetten gör att klockan sitter riktigt härligt på handleden (som referens är min handled 16,5cm).
Märke: Cartier
Modell: Tank Americaine Chronoflex (eller Chronoreflex)
Ref.nr: W2601156 (1730)
Storlek: 26,5x44,5 mm (Large)
År: cirka 1999
Boettmaterial: 18k gulguld
Urverk: Quartzverk från Piaget
Glas: Safir
Band: 19mm epsom leather från Wristbuddys
Lås: från Wristbuddys
Tillbehör: kommer med servicepapper
Skick: Klockan är servad hos Cartier i Stockholm i början av året där den fick nytt urverk (originalet var defekt), nytt safirglas, nya skruvar, nya visare och lättare polering för totalt 12 514 SEK. Kvitto finns.
Pris:62 000 SEK 61 000 SEK
Finns värdering från Kaplans på när den var defekt på 50 000 SEK. Servad för 12 500 SEK. Därav priset. Billigast inom EU på C24: 80k.
Nästa klocka ut är en Cartier Pasha kronograf. Klockan har en supergrym guilloche-tavla, safirglas, roterande bezel med 180 klick, glasbaksida och är i fint skick. Kommer på originallänk som är riktigt skön då den är rundare än den vanliga platta Cartier-stållänken. Klockans visare samt texten på bezeln är i marinblått och matchar perfekt med den skruvade kronan och kronografknapparna. Härlig lume som lyser bra. Inköpt från handlare i Sverige.
Modell: Pasha
Ref.nr: 2113
Storlek: 38mm
Höjd: 11mm
Boettmaterial: stål
Urverk: automatiskt caliber 205 (bygger på ett Frederic Piguet caliber 1185)
Gångreserv: 42h
Funktioner: Datum, timme, minut, sub-sekund, column wheel, kronograf
Armband: original stållänk
Lås: dubbelt viklås (hidden clasp)
Tillbehör: kommer med box
Pris:32 000 SEK 31 000 SEK
Billigast inom EU på C24: 34k (privatperson).
Byte av båda klockorna mot Rolex DD (med pengar mellan) kan vara intressant.
Jag och klockorna finns i Stockholm.
Ses F2F eller skickas mot förskottsbetalning om du har goda referenser här på Klocksnack.
Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/mazdak.76800/
Fler bilder skickas självklart på begäran. Fler bilder finns också på min instagram.
Lönebump! drar av en tusenlapp på vardera klocka. Bud samt bytesförslag beaktas!
Först ut en nyservad Cartier Tank Americaine Chronoflex. En kronograf med perpetual calender som kommer visa rätt datum till minst år 2100. Ett sofistikerat quartzurverk från Piaget som visar när det är dags att byta batteri genom att kronografvisaren ställer sig på klockan två. Du kan dessutom flytta timvisaren framåt eller bakåt utan att behöva skruva kronan 24 timmar, vilket kan vara praktiskt för dig som flyger över tidszoner. Den välvda boetten gör att klockan sitter riktigt härligt på handleden (som referens är min handled 16,5cm).
Modell: Tank Americaine Chronoflex (eller Chronoreflex)
Ref.nr: W2601156 (1730)
Storlek: 26,5x44,5 mm (Large)
År: cirka 1999
Boettmaterial: 18k gulguld
Urverk: Quartzverk från Piaget
Band: 19mm epsom leather från Wristbuddys
Lås: från Wristbuddys
Tillbehör: kommer med servicepapper
Skick: Klockan är servad hos Cartier i Stockholm i början av året där den fick nytt urverk (originalet var defekt), nytt safirglas, nya skruvar, nya visare och lättare polering för totalt 12 514 SEK. Kvitto finns.
Pris:
Finns värdering från Kaplans på när den var defekt på 50 000 SEK. Servad för 12 500 SEK. Därav priset. Billigast inom EU på C24: 80k.
Nästa klocka ut är en Cartier Pasha kronograf. Klockan har en supergrym guilloche-tavla, safirglas, roterande bezel med 180 klick, glasbaksida och är i fint skick. Kommer på originallänk som är riktigt skön då den är rundare än den vanliga platta Cartier-stållänken. Klockans visare samt texten på bezeln är i marinblått och matchar perfekt med den skruvade kronan och kronografknapparna. Härlig lume som lyser bra. Inköpt från handlare i Sverige.
Modell: Pasha
Ref.nr: 2113
Storlek: 38mm
Höjd: 11mm
Boettmaterial: stål
Urverk: automatiskt caliber 205 (bygger på ett Frederic Piguet caliber 1185)
Gångreserv: 42h
Funktioner: Datum, timme, minut, sub-sekund, column wheel, kronograf
Armband: original stållänk
Lås: dubbelt viklås (hidden clasp)
Tillbehör: kommer med box
Pris:
Billigast inom EU på C24: 34k (privatperson).
Byte av båda klockorna mot Rolex DD (med pengar mellan) kan vara intressant.
Jag och klockorna finns i Stockholm.
Ses F2F eller skickas mot förskottsbetalning om du har goda referenser här på Klocksnack.
Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/mazdak.76800/
Fler bilder skickas självklart på begäran. Fler bilder finns också på min instagram.
Bilagor
Senast ändrad: