• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad PB Nomos Zürich World Time / Weltzeit ref 807

xjoeyw

Omega
Pris
32000
Returpolicy
Enligt ök, ej F2F
Bilder Skickat
  1. Ja
Rackarns fin Nomos Zurich World Time / Weltzeit som används alldeles för lite. Ingick i bytes-affär här på forumet och servades januari 2021 av Nomos själva (papper på detta finns). Skicket skulle jag bedöma som väldigt bra (nästan "mint"), vilket jag hoppas framgår av bilderna.

Automatiskt in-houseverk DUW 5201. Kommer fullset på svart original Horween Genuine Shell Cordovan-band I två längder samt en brun/röd variant i kortare längd. Se även https://nomos-glashuette.com/en/zurich/zurich-world-time-midnight-blue-807 för mer info samt en något mer detaljerad videorecension längre ner (notera att min är blå tavla och inte vit)

Dimensioner;
Diameter 39.9 mm
Höjd 10.9 mm
Lug-to-lug 49.4 mm

Sätter mitt pris till 32 tkr (tidigare 34 tkr) vilket jag tycker känns fair givet skicket och nypriset från Nomos om ca SEK 48 000.

Föredrar cash men byten kan övervägas både upp och ner - bara att fråga på! Affär F2F i Stockholm prioriteras över att skicka, ingen stress att sälja. DMa gärna för ev frågor.

Väl mött och tack KS!

Mina omdömen på https://klocksnack.se/threads/xjoeyw.90110/

 

Bilagor

  • 1.JPG
    1.JPG
    1 MB · Visningar: 47
  • 2.JPG
    2.JPG
    250.3 KB · Visningar: 45
  • 3.JPG
    3.JPG
    761.5 KB · Visningar: 40
  • 4.JPG
    4.JPG
    501 KB · Visningar: 39
  • 5.JPG
    5.JPG
    292.6 KB · Visningar: 56
  • 6.JPG
    6.JPG
    272.2 KB · Visningar: 36
  • 7.JPG
    7.JPG
    240.5 KB · Visningar: 31
  • 8.JPG
    8.JPG
    873.3 KB · Visningar: 41
Senast ändrad:
Topp