• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MaxAnd

Omega
Då var mitt Pelicase klart. Har annat skum än original och därmed blev det inte lika snidigt som det @yonsson gjort, men jag är nöjd.
DSC_3283.JPG
DSC_3284.JPG
PSX_20160812_074110.jpg
Snyggt!! Blev sjukt sugen på att göra en liknande.
 

indepthis

Omega
Vet inte om det har tagits upp men ett tips till er som håller på, tänk omvänt när ni skär och vänd på skumgummit så kommer ni få en snyggare finish.
 

bykr89

Cartier
Coola lådor, jag blev inspirerad:)
Jag köpte ett hardcase i strl small på Clas Ohlsson för 399:-
Inkluderar vaddering i tre lager varav två med rutmönster som är lätt att skära.
Jag har även ett peli case 1400 hemma (ca samma storlek). Väldigt bra kvalitet på CO's låda tycker jag i jämförelse med pelin!

Vart som det vart :) Bara bandstiftverktyg som saknas, det ska placeras lodrätt längst till höger. Jag har tänkt ha lådan till ren förvaring med det mesta på samma plats, samt smidig förflyttning. Tyvärr är den ganska stor, så kånkar inte med i onödan. Har även beställt 4 st klockkuddar från bukten för 37:-! :) Sparat plats åt en klocka till men får se.
20161003_214110.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Coola lådor, jag blev inspirerad:)
Jag köpte ett hardcase i strl small på Clas Ohlsson för 399:-
Inkluderar vaddering i tre lager varav två med rutmönster som är lätt att skära.
Jag har även ett peli case 1400 hemma (ca samma storlek). Väldigt bra kvalitet på CO's låda tycker jag i jämförelse med pelin!

Vart som det vart :) Bara bandstiftverktyg som saknas, det ska placeras lodrätt längst till höger. Jag har tänkt ha lådan till ren förvaring med det mesta på samma plats, samt smidig förflyttning. Tyvärr är den ganska stor, så kånkar inte med i onödan. Har även beställt 4 st klockkuddar från bukten för 37:-! :) Sparat plats åt en klocka till men får se.
20161003_214110.jpg

Perfekt förvara lite diskret på vardagsrumsbordet :D Coolt iaf, ska kollas in :)
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Har beställt en sådan här:
martinator-watch-cases.jpg

(bild stulen från nätet)
Tillverkaren kallar sig The martinator och säljer formskurna inlägg till olika pelicase-varianter. I mitt fall köper jag inlägget av honom och själva caset separat.
Yes jag beställde och betalade till den här "The Martinator" som tyckte att han borde ta mina pengar och dra. Hörde inget på flera veckor och efter en paypal-tvist fick jag till slut pengarna tillbaka.Så beställ aldrig något från den människan.

Hittade däremot case club i USA som levererar liknande väskor. Antingen i peli case eller i egentillverkade väskor. Jag beställde deras egentillverkade 18-klockors väska och så här ser den ut:
20161019_205415.jpg

Riktigt, riktigt kraftig, och IP-klassad med tätningar och grejer. Här inredningen:
20161029_193625.jpg

Och laddad:
20161019_212859.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Yes jag beställde och betalade till den här "The Martinator" som tyckte att han borde ta mina pengar och dra. Hörde inget på flera veckor och efter en paypal-tvist fick jag till slut pengarna tillbaka.Så beställ aldrig något från den människan.

Hittade däremot case club i USA som levererar liknande väskor. Antingen i peli case eller i egentillverkade väskor. Jag beställde deras egentillverkade 18-klockors väska och så här ser den ut:
20161019_205415.jpg

Riktigt, riktigt kraftig, och IP-klassad med tätningar och grejer. Här inredningen:
20161029_193625.jpg

Och laddad:
20161019_212859.jpg
Den såg jäkligt bra ut!
Tanken som slog mig är att du är knäpp som har så många klockor. En sekud senare insåg jag att jag är värre. Det blir väldigt monumentalt i en sådan där väska, grymt!
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Den såg jäkligt bra ut!
Tanken som slog mig är att du är knäpp som har så många klockor. En sekud senare insåg jag att jag är värre. Det blir väldigt monumentalt i en sådan där väska, grymt!
Haha! Ja det blir en annan verklighet när man ser alla så där, så den tanken fick jag själv också :D
 
Topp