• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

UNO

Panerai
Absolut ett värde förutsatt att spetsen verkligen inte är skadad. Tyvärr är det rätt vanligt på reservoarpennor som givits som presenter, mottagaren provskriver, förstår inte, kan inte och skadar spetsen…
Närbild på spetsen ??
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Absolut ett värde förutsatt att spetsen verkligen inte är skadad. Tyvärr är det rätt vanligt på reservoarpennor som givits som presenter, mottagaren provskriver, förstår inte, kan inte och skadar spetsen…
Närbild på spetsen ??
Aha, bra info! Hoppas denna är ok.
 

Bilagor

  • IMG_5504.jpeg
    IMG_5504.jpeg
    359.7 KB · Visningar: 17
  • IMG_5503.jpeg
    IMG_5503.jpeg
    387.4 KB · Visningar: 12

UNO

Panerai
Den ser ju fin ut !
Man kan doppa spetsen i vatten, skaka av lite och @skriva” lite med vattnet som sugits in i spetsen om man inte vill smutsa ner en penna med bläck. Mina råd, läs på, testa, lär dig, använd, behåll och njut av pennan.
NK i Stockholm säljer sådana pennor föv, annars finns priser på nätet, räkna med minst minus 50% avdrag om du ska försöka sälja.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Den ser ju fin ut !
Man kan doppa spetsen i vatten, skaka av lite och @skriva” lite med vattnet som sugits in i spetsen om man inte vill smutsa ner en penna med bläck. Mina råd, läs på, testa, lär dig, använd, behåll och njut av pennan.
NK i Stockholm säljer sådana pennor föv, annars finns priser på nätet, räkna med minst minus 50% avdrag om du ska försöka sälja.
Grymt, tack för hjälpen!
 

CyberAndre

Cartier
Allt är sagt kring pennan ovan. Pricksäkra svar. Det är alltid en stor osäkerhet när man som köpare handlar en "begagnad" penna även om den sägs aldrig varit använd. Är den provad så vet man, det finns bläck i. Eller har den rullat ned på golvet och spetsen fått sig en törn. Det är lite som med klockor, lite chansning så att säga och kan lika gärna vara ett superkap om man är ute efter just den. Är lite sugen på en Faber-Castell...!
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Hittade mig en ny vintage Montblanc häromdagen. Denna gång blev det en Monte Rosa 042G, vilket om jag förstått det rätt var tänkt som en student/ ingångspenna och tillverkades mellan andra halvan av 50-talet fram till 59.
Som synes saknas den vita toppen, men istället återfinns en bergskedja runt korkens botten, lite kul!
Detta ex har spets i 14c guld och den var förstås fylld med intorkat bläck när jag köpte den billigt... efter en tvätt skriver den dock jättefint.
montblanc 2c.jpg

montblanc 4.jpg


Tillsammans med min 144:
montblanc 1.jpg

montblanc 5.jpg
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Hittade mig en ny vintage Montblanc häromdagen. Denna gång blev det en Monte Rosa 042G, vilket om jag förstått det rätt var tänkt som en student/ ingångspenna och tillverkades mellan andra halvan av 50-talet fram till 59.
Som synes saknas den vita toppen, men istället återfinns en bergskedja runt korkens botten, lite kul!
Detta ex har spets i 14c guld och den var förstås fylld med intorkat bläck när jag köpte den billigt... efter en tvätt skriver den dock jättefint.
montblanc 2c.jpg

montblanc 4.jpg


Tillsammans med min 144:
montblanc 1.jpg

montblanc 5.jpg
Trevlig penna, riktigt snygg färg på den också 🙂👌
 

UNO

Panerai
Hittade mig en ny vintage Montblanc häromdagen. Denna gång blev det en Monte Rosa 042G, vilket om jag förstått det rätt var tänkt som en student/ ingångspenna och tillverkades mellan andra halvan av 50-talet fram till 59.
Som synes saknas den vita toppen, men istället återfinns en bergskedja runt korkens botten, lite kul!
Detta ex har spets i 14c guld och den var förstås fylld med intorkat bläck när jag köpte den billigt... efter en tvätt skriver den dock jättefint.
montblanc 2c.jpg

montblanc 4.jpg


Tillsammans med min 144:
montblanc 1.jpg

montblanc 5.jpg
Snyggt, uppenbarligen inte unik i Sverige, jag har en också. Den är dock inte tillverkad i Danmark vilket ligger nära att tro.
 
Topp