• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

fredtiger

Cartier
Var tvungen att matcha min favoritpenna med nuvarande favoritklocka.. designer från samma epok i färgmatchning! Najs!

v36zOrs.jpg


Kom igen nu, upp med era pennor! :D
 
Har prövat mig fram i många år nu, allt från Parker, Waterman och Montblanc till Porsche Design och Faber Castell. Men det jag verkligen fastnat för och nu inriktat hela min samling mot är Pelikan. Skriver inte längre med annat än dessa i Hannover sammansatta små mästerverk. Handgjorda i celluloid-acetat, med en förträfflig och oslagbar pistongmekanism och följsamma, lätt flexande guldspetsar (i mitt fall finjusterade av Richard Binder) har de blivit trogna och ytterligt pålitliga följeslagare som går att fylla med massiva mängder bläck. Storleksmässigt känns M600 perfekt, vill man ha mindre finns ju alltid M400 och uppåt M800 (och bjässen M1000). Därtill en uppsjö olika specialmodeller om man för stunden vill pröva något annat än de klassiska gröna, röda eller blåa linjerna i Souverän-serien. De kostar några tusenlappar stycket (instegsversionen M200 går dock att få för strax under tusenlappen och håller hög kvalitet, om än med stålspets) men levererar i gengäld en fantastisk kvalitetskänsla och håller livet ut om man bara smörjer upp pistongmekanismen med lite silikonfett då och då.

Vänligen
Forumets undersköterska

Pelikan1.jpg


OmegaNATOpaper.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kan förstå tjusningen med en fin penna - men jag skulle vara rädd att tappa bort den hela tiden... Klockan sitter fast på armen till skillnad från pennor

(hände en kollega till mig, hade köpt/fått nån Mont Blanc-penna. Han tappade bort den på några dagar...)
 

fredtiger

Cartier
Har prövat mig fram i många år nu, allt från Parker, Waterman och Montblanc till Porsche Design och Faber Castell. Men det jag verkligen fastnat för och nu inriktat hela min samling mot är Pelikan. Skriver inte längre med annat än dessa i Hannover sammansatta små mästerverk. Handgjorda i celluloid-acetat, med en förträfflig och oslagbar pistongmekanism och följsamma, lätt flexande guldspetsar (i mitt fall finjusterade av Richard Binder) har de blivit trogna och ytterligt pålitliga följeslagare som går att fylla med massiva mängder bläck. Storleksmässigt känns M600 perfekt, vill man ha mindre finns ju alltid M400 och uppåt M800 (och bjässen M1000). Därtill en uppsjö olika specialmodeller om man för stunden vill pröva något annat än de klassiska gröna, röda eller blåa linjerna i Souverän-serien. De kostar några tusenlappar stycket (instegsversionen M200 går dock att få för strax under tusenlappen och håller hög kvalitet, om än med stålspets) men levererar i gengäld en fantastisk kvalitetskänsla och håller livet ut om man bara smörjer upp pistongmekanismen med lite silikonfett då och då.

Vänligen
Forumets undersköterska

Pelikan1.jpg


OmegaNATOpaper.jpg
Mäktigt!
 

naggge

Panerai
Inte det minsta intresserad av pennor men plockade upp denna på loppis i somras. Köpt enligt de stämplade papperna i Geneve för 36 år sedan och funkar felfritt. Helt i nyskick dessutom vilket är kul :)
Måste bara skaffa en guldklocka till den..
eBVEa4q.jpg
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Kör också Fisher! Tillräckligt bra för mig iaf.

http://instagram.com/p/bwE2H9hxVK/

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
T
Till en Fisher Space pen borde det självklara matchen vara en Omega Speedmaster Pro! ;)
Skämt o sido, en mycket bra och tålig brukspenna jag själv använder mycket (trots att jag inte har någon Speedy Pro..)

Ja, riktigt bra skit! Billiga också, typ 250kr inkl gravering. Jag har en helsvart och en silvrig clic o matic, samt en helsvart vanlig svart ihopfällbar.
 
Topp