• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perrelet turbine

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hallå

Någon här som äger eller har klämt på en Perrelet Turbine ? Vore isåfall roligt att höra vad ni har för åsikter om detta ur. Tack på förhand !
 
Tjena boys! Sorry för segt svar. Fick inget mail om att jag var taggad. Får kollar inställningarna.
Jo det stämmer, jag har en Perrelet Turbine i hel-PVD. Tycker det är väldigt mycket klocka för pengarna. Även om jag nu då gav 0:- för jag fick den av min snälla fru i morgongåva. :D
Den känns väldigt kvalitativ och min helsvarta har en snygg variation av matt och blanksvarta ytor vilket ger den bra kontraster och man har enklare att se hur den ser ut. Inte bara ett svart hål på armen. Som pilot uppskattar jag ju dessutom verkligen den skönt roterande turbinen som utgör stor del av urtavlan. Den får fart av rotorn och friroterar sedan mycket lätt och snyggt. Själv hade jag väldigt svårt att välja färg. Tycker de flesta är riktigt snygga men det föll till slut på den svarta då jag inte hade något hel-PVD'at. Perrelet-loggan är snyggt placerad på glaset och klockan kommer på ett mjukt och bekvämt gummi med viklås.
Jag kan ju sammanfatta det med att jag är väldigt glas för min. Den enda lilla jag inte tycker är toppen är powerreserven som på pappret är 42 timmar, har inte uppmätt min.
Som kul info kan ju nämnas att det var Perrelet som uppfann det automatiska urverket och märket grundades 1777.
Jag ber om ursäkt för de dåliga mobilbilderna som togs nu på kvällen i dåligt ljus.
Har ni frågor så är det bara att köra på så ska jag försöka svara efter bästa förmåga.

A8EC9088-68F2-4752-BCF3-133C4FF475C0.jpg
684E3CCA-9881-4DCF-9431-5D8B3C4278F2.jpg
 
Topp