• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PierreJung

Sålde en San Martin dykare till @PierreJung, mycket trevlig och smidig affär. Bra kommunikation och snabb betalning utan några som helst avvikelser. Mycket föredömligt! 110% Good Guy!

Jag sålde en vintageklocka till @PierreJung på distans.

Detta var en (För mig☝️) inte jättedyr klocka, men allting är relativt och vad som anses som lite för en KS:are kan vara mkt för en annan!

Han hade en bild att tillgå när han anmälde intresse, en enligt mig "ärlig bild" som visade det utvändiga skick klockan var i. Sedan ställde han frågor som jag erkände att jag kanske inte var den bäste att svara på, men jag gjorde mitt bästa, vilket blev att jag kunde svara för utseende och en väldigt ungefär tidshållning, då sekundvisare saknades.

Men jag vill understryka nånting jag har lagt märke till.
När man (läs jag) har sålt klockor i lite "billigare" prisklass, säg under 5, 6k kanske, så verkligen HAGLAR skambuden!
- "Du får tusen spänn, snabb affär"

- "byte? Jag har en länkbit till vad jag tror är en rolex i guld!?"
Ingen skulle väl få för sig att bjuda 25% av önskat pris på en 50k eller 100k kr klocka?
Så varför på billigare ur..?

Men i detta fallet så anmälde han intresse, funderade lite, bad om lite mer info, funderade lite och sedan FRÅGADE HAN "går det att göra något åt priset eller är det satt pris som gäller"?
Det tycker jag tyder på repekt. Han respekterade satt pris, men frågade på ett respektfullt vis om det fanns utrymme för lite prut.
DET tycker jag visar på en respektfull man. Och klocksnackare!

Så vi drog av en liten slant, resten swishades och jag skickade klockan.
jag sullade även till det och fick iväg försändelsen ett par dagar sent, men inga sura miner för det. (Tack Pierre). :)

Så i min bok 100% legit och klart en Good Guy! Jag gör gärna affär igen med denne herre om möjlighet uppstår! 👌

Mvh Hela dagen.

Tillbaka
Topp