Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj herregud! Fy fan att inte Sefina tar på sig detta. Hoppas verkligen det löser sig.Det var min Daytona som jag hade köpt och litade blint på Sefina pantbank, sedan skulle Platinum watches förmedla den åt mig så jag träffade deras fotograf han tog bilderna sedan la han upp den på blocket åt mig fast ägaren till platinum watches ringde bara 2 dagar efter och sa att min klocka var falsk och att dom skulle hjälpa mig göra polis anmälan, nu sitter jag i massa rättsväsendet och Sefina pantbank vill inte ta på sig ansvaret dessutom la polisen ner fallet pgra dom på Sefina Pantbank visste inte att klockan har varit falsk och jag fick inte ens se den eller känna på den tills jag hade betalat klockan 253k. Bifogar bild på polis anmälan
Skönt att veta att alla skattepengar går till nytta och svenskaDet var min Daytona som jag hade köpt och litade blint på Sefina pantbank, sedan skulle Platinum watches förmedla den åt mig så jag träffade deras fotograf han tog bilderna sedan la han upp den på blocket åt mig fast ägaren till platinum watches ringde bara 2 dagar efter och sa att min klocka var falsk och att dom skulle hjälpa mig göra polis anmälan, nu sitter jag i massa rättsväsendet och Sefina pantbank vill inte ta på sig ansvaret dessutom la polisen ner fallet pgra dom på Sefina Pantbank visste inte att klockan har varit falsk och jag fick inte ens se den eller känna på den tills jag hade betalat klockan 253k. Bifogar bild på polis anmälan
Hur såg Sefinas annons ut? Jag har svårt att tro att de sålt den som oäkta för 253K. Det är väl uppenbart att Sefina sålt den till dig som äkta vara, oavsett uppsåt eller inte. Det får de ta på sig. Kämpa på!Det var min Daytona som jag hade köpt och litade blint på Sefina pantbank, sedan skulle Platinum watches förmedla den åt mig så jag träffade deras fotograf han tog bilderna sedan la han upp den på blocket åt mig fast ägaren till platinum watches ringde bara 2 dagar efter och sa att min klocka var falsk och att dom skulle hjälpa mig göra polis anmälan, nu sitter jag i massa rättsväsendet och Sefina pantbank vill inte ta på sig ansvaret dessutom la polisen ner fallet pgra dom på Sefina Pantbank visste inte att klockan har varit falsk och jag fick inte ens se den eller känna på den tills jag hade betalat klockan 253k. Bifogar bild på polis anmälan
Tänk till ett varv längre så ser du att beslutet var ganska väntat.Skönt att veta att alla skattepengar går till nytta och svenska
polisen är kompetent och löser brott, man sover tryggt.
Lagboken måste skrivas om.
Det är ju hål i lagen, enligt min tolkning står det mer eller mindre
"att uppsåt måste eljest uppenbarligen bevisas", det är ju så jävla fel.
Klart det var väntat, tror du att jag är någon naiv sosse som röstar rött eller?Tänk till ett varv längre så ser du att beslutet var ganska väntat.
Däremot är det ofattbart att ett företag som Sefina inte står bakom det de säljer utan låter tredjeman bära all risk.
Den Bad-Will ett sådanthär fall ger kostar långt mer än att återta ett plagiat,återkräva utbetalat belopp från inlämnaren och sedan se över vem som "missat" och på vilka grunder.
Jag tror tyvärr det kommer bli vanligare att se plagiat hos de firmor som handlar med begagnade kapitalvaror.
Finns alldeles förmycket pengar att tjäna på att vara ohemul,samt att det inte är ett brott att vara "okunnig"...så slipper Herr Moderator radera.
Förhoppningsvis går de I putten om kundunderlaget känner sig såpass otrygga med att handla där,att de väljer andra näringsidkare att gynna.
Har ingen aning om vad du röstar och det är mig egalt.Klart det var väntat, tror du att jag är någon naiv sosse som röstar rött eller?
Är inte första gången det är problem med pantbanker som frånsäger sig ansvar.
Polisen och rättsväsendet måste göras om från grunden.
Tänk till innan du klassificerar mig som naiv svenne.
Har personen som sålt klockan till Sefina frågats ut av polisen eller lades utredningen ned innan dess?Det var min Daytona som jag hade köpt och litade blint på Sefina pantbank, sedan skulle Platinum watches förmedla den åt mig så jag träffade deras fotograf han tog bilderna sedan la han upp den på blocket åt mig fast ägaren till platinum watches ringde bara 2 dagar efter och sa att min klocka var falsk och att dom skulle hjälpa mig göra polis anmälan, nu sitter jag i massa rättsväsendet och Sefina pantbank vill inte ta på sig ansvaret dessutom la polisen ner fallet pgra dom på Sefina Pantbank visste inte att klockan har varit falsk och jag fick inte ens se den eller känna på den tills jag hade betalat klockan 253k. Bifogar bild på polis anmälan
Hör heller inte till denna diskussion direkt,men vet du/någon varför Kaplans inte längre säljer Sefinas förfallna panter?Tyvärr är ju sefina ena riktiga skojare som inte informerar om skick eller avsaknad av tillbehör, mm och nu går deras klockor inte genom Kaplans längre,
Och har de inte koll på kopior så bör man nog välja en annan firma
Har ngt strulat när jag handlat av pantbanken.se har det alltid gått och lämna tillbaka varan men då har jag oftast kollat den innom 14 dagar
Hör heller inte till denna diskussion direkt,men vet du/någon varför Kaplans inte längre säljer Sefinas förfallna panter?
Är ju inte bara klockorna som försvunnit från Tisdagsauktionerna,som numer mest verkar bestå av osålt bös från tidigare auktioner.
Det lades ner innan fast jag sa att kassörskan fick ringa chefen innan jag fick ta ut klockan, nått var fel redan då men då sa chefen till kassörskan att hon skulle lösa ut klockan till mig och dessutom ge mig rabatt på 4700kr och jag frågade kassörskan om den var äkta nu innan jag betalar hon skrattade lite så och sa om den hade vart falsk så hade vi inte köpt in den, det finns juh på övervakningskamerorna fast det ville inte polisen häller kolla efter och bara efter typ 2 månader så lades fallet ner, roliga var att bara en vecka innan så ringde jag min handläggare och hon hade inte haft tid kolla på mitt fall så en vecka efter det lades ner så tror att hon jobbade endast nån timma på mitt fall innan hon la ner det.Har personen som sålt klockan till Sefina frågats ut av polisen eller lades utredningen ned innan dess?
Jag ringde just honom Jimmy och han sa att han hade slutat på Sefina pantbank och att dom var ligisterDenke & Berns hade ett avsnitt med Sefina som handlade om förfalskningar:
![]()
Kopior och fallgropar med Sefina
Poddavsnitt · Klocksnack med Berns & Gäster · 2022-08-08 · 1 timpodcasts.apple.com
Nu blir man ju minst sagt nyfiken. Vad sa han mer?Jag ringde just honom Jimmy och han sa att han hade slutat på Sefina pantbank och att dom var ligister
Spännande att förundersökningsledaren föregår domstolsbeslut i ett ärende där det finns allt möjligt underlag för vidare utredning.Det var min Daytona som jag hade köpt och litade blint på Sefina pantbank, sedan skulle Platinum watches förmedla den åt mig så jag träffade deras fotograf han tog bilderna sedan la han upp den på blocket åt mig fast ägaren till platinum watches ringde bara 2 dagar efter och sa att min klocka var falsk och att dom skulle hjälpa mig göra polis anmälan, nu sitter jag i massa rättsväsendet och Sefina pantbank vill inte ta på sig ansvaret dessutom la polisen ner fallet pgra dom på Sefina Pantbank visste inte att klockan har varit falsk och jag fick inte ens se den eller känna på den tills jag hade betalat klockan 253k. Bifogar bild på polis anmälan
Klockan kom fullset även ett falsk kvitto från Franska AD men det roliga är att vi har auqaracer2 här och han på platinum watches som har hjälpt mig hur mkt som helst kunde se det på en bild direkt att den var falsk men dom på Sefina Pantbank kunde inte se det live och jag fick inte se den eller känna på den innan jag hade betalat all.. Vet inte om 253k är lite för en klocka som kostar i butik 159kSpännande att förundersökningsledaren föregår domstolsbeslut i ett ärende där det finns allt möjligt underlag för vidare utredning.
253k lät ju lite billigt. Var klockan annonserad utan tillbehör?
- Har jag missat nåt eller köpte du en klocka för 250000 kr utan att du ens fick möjlighet att titta på den? Och dessutom bara för att kunna sälja den vidare?Klockan kom fullset även ett falsk kvitto från Franska AD men det roliga är att vi har auqaracer2 här och han på platinum watches som har hjälpt mig hur mkt som helst kunde se det på en bild direkt att den var falsk men dom på Sefina Pantbank kunde inte se det live och jag fick inte se den eller känna på den innan jag hade betalat all.. Vet inte om 253k är lite för en klocka som kostar i butik 159k
253k är ju väldigt billigt för ett full set från handlare/pantbank. De börjar på 300k på blocket eller Chrono24. Plus att du inte fick känna på den ordentligt innan. Ett par red flags redan där.Klockan kom fullset även ett falsk kvitto från Franska AD men det roliga är att vi har auqaracer2 här och han på platinum watches som har hjälpt mig hur mkt som helst kunde se det på en bild direkt att den var falsk men dom på Sefina Pantbank kunde inte se det live och jag fick inte se den eller känna på den innan jag hade betalat all.. Vet inte om 253k är lite för en klocka som kostar i butik 159k
Håller med om att det låter lite som en "för bra för att vara sant"-affär. Å andra sidan är det helt sinnessjukt att Sefina inte tar ansvar för att de har sålt en kopia för den summan. Bedrövligt rent ut sagt.253k är ju väldigt billigt för ett full set från handlare/pantbank. De börjar på 300k på blocket eller Chrono24. Plus att du inte fick känna på den ordentligt innan. Ett par red flags redan där.
Det var ju för bra för att vara santHåller med om att det låter lite som en "för bra för att vara sant"-affär. Å andra sidan är det helt sinnessjukt att Sefina inte tar ansvar för att de har sålt en kopia för den summan. Bedrövligt rent ut sagt.
Haha ja! Fortfarande sjukt att Sefina kommer undan..Det var ju för bra för att vara sant![]()
Relevant frågeställningKlockan kom fullset även ett falsk kvitto från Franska AD men det roliga är att vi har auqaracer2 här och han på platinum watches som har hjälpt mig hur mkt som helst kunde se det på en bild direkt att den var falsk men dom på Sefina Pantbank kunde inte se det live och jag fick inte se den eller känna på den innan jag hade betalat all.. Vet inte om 253k är lite för en klocka som kostar i butik 159k
Relevant frågeställning! Jag skulle själv inte betala 253K, inte ens 159K för en begagnad. Sjuk värld! En annan fråga, är det så att affären gjorts mellan dig som privatperson och ett svenskt företag gäller svensk konsumentköplag? Ring Konsumentverket! Deras jurister betalas av oss skattebetalare och är experter på området, gratis