• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Podcast avsnitt 5 - kommentar

Hipshot

Omega
Fan vad kul det är med podcasten! Perfekt att mata klockmonstret när man klipper gräs mm :)
Men måste ändå kort kommentera sista avsnittet lite. Stor kompetens, erfarenhet, grand old lady och allt det där men oj vad självupptaget och högfärdigt med ett konstant namedroppnade och fler historier om hur hon känner vilken gubbe än roliga detaljer kring olika klockor. Lite synd ändå men keep it up!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tyckte det var en intressant inblick i världen bortom själva produkterna, hur aktörerna agerar och på vilka premisser de gör det. Framför allt hur det kommer sig att industrin i så otroligt många år inte sått något på den kvinnliga marknaden, något som gjort att den idag stereotypa damklockan är något från Michael Kors/motsvarande. Enligt mig det bästa avsnittet hittills.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Gillar podden men detta avsnitt var ingen höjdare, det var för mycket vimsigt surr från Britta Rosander...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte det var ett kul avsnitt utifrån att det föll rätt långt ifrån vilka klockor jag tycker är intressanta. Kul med gäster i programmet!

Man får väl ta hennes historier för vad de är. Är det någon man känner som berättar sådant IRL så är det ju bara mysigt. På radio" däremot från en person man aldrig hört talas om så blir det ju lite märkligt. Inte tillräckligt märkligt för att starta en tråd om det kanske men förstår om folk reagerar. Hade vi varit i USA däremot så hade ingen reagerat negativt på det. :)
 

Cipover

Omega
Tänkte hoppa över det här avsnittet då ämnet damklockor inte lät så intressant men det var nog det bästa avsnittet hittills. Roligt att få lite anekdoter från klockvärlden, det är inget man hör varje dag.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Lyssnade precis igenom.

Fantastiskt kul med gäster, kul anekdoter! Mycket bra roddat från alla inblandade - kör på - uppskattas oerhört mycket!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Hittills det med ointressanta avsnittet för mig (pga att damur inte intresserar mig, men lika bra att allmänbilda sig förstås)
Anledningen till att den blev ointressant var främst för att det var kul att lyssna på kvinnan i ca 3 minuter om hennes coola möten på fester och events. Sen blev det lite tjatigt.
Bästa med avsnittet var slutet - snacket med urmakaren.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Med risk för att låta sådär "jävla feminist-ig"; om det hade varit en gubbe med den där stora erfarenheten och liknande anekdoter, hade det varit lika negativa kommentarer då eller hade han bara varit en sån "skön gubbe".
En tanke bara. ;)

Jag stämmer in i hylla-kören. Tycker det var ett grymt bra avsnitt. Saknar som sagt tråden med bilder & info om uren som togs upp i podden. Har varit väldigt uppskattat tidigare :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bra avsnitt! Perfekt lyssning på familjeroadtrip genom landet. Frun gillade det minst lika mycket som jag. Efteråt lyssnade vi också genom alla gamla avsnitt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man undrar ju om Baselmässan är kul efter 30 gånger och vad man då har för approach jämfört med de första tre gångerna. :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tyckte att innehållet i avsnittet var helt okej men måste säga att det lämnade lite sur eftersmak i munnen ändå: i poddens första avsnitt är det inga kvinnor med men när damur ska diskuteras dyker det helt plötsligt upp tre kvinnor. Varför har det inte varit med några kvinnor tidigare? Knappast en slump att de dök upp när "dam" var prefixet innan "klockor", och det känns lite omodernt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte att innehållet i avsnittet var helt okej men måste säga att det lämnade lite sur eftersmak i munnen ändå: i poddens första avsnitt är det inga kvinnor med men när damur ska diskuteras dyker det helt plötsligt upp tre kvinnor. Varför har det inte varit med några kvinnor tidigare? Knappast en slump att de dök upp när "dam" var prefixet innan "klockor", och det känns lite omodernt.

På vilket sätt är detta ett problem? Tyckte du inte att de hade koll?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Du levererar en del förutfattade meningar om upplägget och vilka gäster och ämnen vi kör. Räcker det inte med att vi hade tre relevanta och kompetenta gäster för det aktuella ämnet?
Jag minns inte vem den andra kvinnan var förutom Britta, men hon var bra och avslappnad. Det är lite smågubbigt och grabbigt så fram med tjejerna!
 
Topp