• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Podcast Klockor

Sage

Silver
2-Faktor
Hej

gillar klockpoddar generellt, som t ex worn& wound, Scottish Watches ” även om jag hör hälften av vad dom pratar om😉” och framförallt Ursnyggt mm.

Vad tycker vi om podden Klockor?
Berns har ju varit med i diverse podcast- konstellationer om klockor men har ni några synpunkter på den senaste som bara heter just
”klockor”?
Gillar hans ödmjuka inställning, hans engagemang med OWG mm.

Tycker om att få tips om märken, info om releaser mm. Men har lite svårt med detta ständiga negativa snack om stora klockor, material som bronze, varför prata nedsättande om det? Tror vi är många som gillar det.

Kanske lite för mycket snack om ref. nr. Av Patek, rolex over all väldigt dyra och för dom flesta oöverkomliga klockor! Men det köper jag.

Som sagt gillar att lyssna även om det pratas om klockor jag aldrig kommer i närheten av!

Undrar bara vad gemeneman tycker är jag helt fel ute eller?

Hej

gillar klockpoddar generellt, som t ex worn& wound, Scottish Watches ” även om jag hör hälften av vad dom pratar om😉” och framförallt Ursnyggt mm.

Vad tycker vi om podden Klockor?
Berns har ju varit med i diverse podcast- konstellationer om klockor men har ni några synpunkter på den senaste som bara heter just
”klockor”?
Gillar hans ödmjuka inställning, hans engagemang med OWG mm.

Tycker om att få tips om märken, info om releaser mm. Men har lite svårt med detta ständiga negativa snack om stora klockor, material som bronze, varför prata nedsättande om det? Tror vi är många som gillar det.

Kanske lite för mycket snack om ref. nr. Av Patek, rolex over all väldigt dyra och för dom flesta oöverkomliga klockor! Men det köper jag.

Som sagt gillar att lyssna även om det pratas om klockor jag aldrig kommer i närheten av!

Undrar bara vad gemeneman tycker är jag helt fel ute eller?
Eqotime! Bästa svenska Klockpodden! 😁

Two Watch guys var otroligt nice att lyssna på. Men verkar ha slutat tyvärr..

Lyssnade flera år på scottish watches podcast, men tycker de tappade lite senaste åren..

Håller med two Watch guys var bra inte samma deltagare! som ”Klockor” min undran och fråga är!
Når dom oss som den stora målgruppen? Eller dom där mer för att Berns ville få ihop ett gäng klockkonäsdörer som han uttryckte tidigt i denna podd.
Jag känner att det det är för mycket ref. Nr. Som innebär för mycket pengar som jag och förmodligen många med mig inte nått upp till

Vill verkligen inte lägga något dåligt renommé på Fredrik Berns som gör så mycket bra i detta forum!

Hoppas bara på några , eller kanske många synpunkter på dom som lägger ner tid på poddar snackar om det vi vill höra!

Senast ändrad:
Hej @Sage och alla andra.

Tack för att du lyssnar och alla åsikter och önskemål är alltid varmt välkomna.

Podcasten Klockor görs av mig @Berns, @aleks , Andreas Weinås och Mikael Wallhagen. Vi pratar bla om aktuella händelser, rykten och trender men även om våra egna fördomar, tycke och smak.

Vi har väldigt roligt när vi spelar in och jag vill tro att det hörs ut till er som lyssnar. Idén till podden har funnits länge och jag är väldigt glad och stolt över att vi har lyckats få till det.

Länk till podden Klockor

Jag håller med om att det även är kul att höra om ur jag inte kommer ha råd med, det jag lite vänder mig emot är en del kommentarer om kanske t ex brons och det ständiga negativa om lite större klockor. Förstår naturligtvis att ni måste och bör lägga personliga värderingar men jag får en känsla av att det klankas ner på dom som gillar lite större klockor. Utryck gärna era åsikter men med ödmjukhet!
Jag lyssnar annars med glädje 👍

Tillbaka
Topp