• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Podcasts

Om man gillar True Crime så kan jag rekommendera följande:
Sword and Scale - Riktigt bra dokumentärer som stora och små fall, ofta med inklipp från polisförhör och rättegångar. Väldigt välproducerad.
Casefile - Liknande som ovan men lite annan vinkel, mer berättande och mindre klipp från förhör osv.
Someone knows Something - Här tas ett fall upp per säsong (antar SPÅR snott sin idé här ifrån) med en grävande journalist som jagar svar i olösta fall.
The Dropout - Berättelsen om Elizabeth Holmes och fiaskot med bluffföretaget Theranos. Riktigt intressant om man missat detta.

Och sedan kan jag även slå ett slag från Hodinkee Radio. Varje måndag pratas klockor och lifestyle med intressanta gäster.

Bra initiativ. Lyssnar också mycket på poddar, många har nämnts här. Men fyller på med några av mina favoriter.

Meny:
Podd av Sveriges radio, som namnet avslöjar handlar den om mat.

Söndagsintervjun:
Även denna från Sveriges radio. Ofta spännande gäster, det som gör att denna sticker ut i min uppfattning är intervjuaren. Orädd för att ställa känsliga frågor. Skulle rekommendera att börja lyssna på intervjun med Janne Josefsson, där han bryter ihop en kort stund och börjar gråta.

Fördomspodden:
Svenska kändisar får svara på intervjuarens försommar om denne. 45 minuter skratt.

Monday morning podcast:
Den amerikanska komikern Bill Burr delar med sig av sina komiska tankar om samtiden och sådant han varit med om. Speciellt rolig när han så ofta pratar om sådant han inte har en aning om, men det hindrar honom inte från att prata om det.

Senast ändrad:
Rekommender "Seriemördarpodden"

Den lämpar sig dock inte till känsliga människor, jag utfärdar en varning till er potentiella nya lyssnare. Seriemördarpodden fick mig att börja titta under sängen :bag:

Rättegångspodden.
Nils Bergman klippet ihop avsnitt kring berömda illdåd med autentiska ljudupptagningar från rättegångarna. Makalöst bra!

NHL podden.
Är man NHL-nörd är det perfekt att en dag i veckan lyssna kring statistik, trejdrykten och annat meningslöst.

Whiskypodden.
Ganska fattigt innehåll och bristfällig ljudupptagning men duger i krig för den som gillar whisky.

Mordpodden.
Halvambitiös genomgång av svenska mord där berättarrösten håller en monoton nivå a la ”låtsasnyhetesklipp” från Aftonbladets pryoavdelning. Men den funkar under tågpendlandet. Men tekniskt är det väl genomfört med bra ljud.

Fördomspodden så klart!

Spår, Filp & Fredrik och P3 dokumentär håller också.

Senast ändrad:
Nice tråd! Så här ser min podlista ut just nu. Just nu går Allt du Velat Veta och Spanarna varmt. Ted talks Daily las till alldeles nyssq efter tips i den här tråden!
Ska bli spännande. :)

A852BF55-D4D4-407F-B854-A9A8B58E2139.png

Bumpar denna nu med sommarprat, vilka avsnitt har ni lyssnat på och kan rekommendera?

Ska lyssna:
Ola Sernekke - Bostadsmarknaden/ politik
Vera Vitali - skådis, hennes far jobbade med Stanley Kubick
Joakim Lundell - "Kungen av Tylösand" Jockiboi, kanske är kul? Inte så höga förväntingar
Hamid Zafar - Utbildningschef från göteborg
Tomas Sandell - En av Sveriges främsta arkitekter, släpps i aug. dock.

Har lyssnat:
Leif Östling - "Vad fan får jag för pengarna?" Inte riktigt så intressant som jag hoppats på. Men klart lyssnings-värt.
Anders Hansen - Överläkare i psykiatri. Jäkligt intressant avsnitt, pratar bl.a. om psykisk ohälsa & skärmtid osv.

Senast ändrad:
Bumpar denna nu med sommarprat, vilka avsnitt har ni lyssnat på och kan rekommendera?

Ska lyssna:
Ola Sernekke - Bostadsmarknaden/ politik
Vera Vitali - skådis, hennes far jobbade med Stanley Kubick
Joakim Lundell - "Kungen av Tylösand" Jockiboi, kanske är kul? Inte så höga förväntingar
Hamid Zafar - Utbildningschef från göteborg
Tomas Sandell - En av Sveriges främsta arkitekter, släpps i aug. dock.

Har lyssnat:
Leif Östling - "Vad fan får jag för pengarna?" Inte riktigt så intressant som jag hoppats på. Men klart lyssnings-värt.
Anders Hansen - Överläkare i psykiatri. Jäkligt intressant avsnitt, pratar bl.a. om psykisk ohälsa & skärmtid osv.
Kan rekommendera Anders Hansen och Emma Frans avsnitt.

Brukar ibland lyssna på Storfräsarpodden som jag tycker kan vara lite lättsam underhållning. I det senaste avsnittet så pratade dom med Petter som driver Bo Bergren Urhandel. Det var ju ett... intressant klockpodd avsnitt...:D
SFP.png

Senast ändrad:
Min nya favorit.

Screenshot 2020-10-13 at 22.54.12.png

Tillbaka
Topp