• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pole - val av GMT-modell

Vilken modell tycker du bäst om?

  • Explorer II - 216570

    Röster: 24 19.0%
  • GMT-Master II - 116710LN

    Röster: 32 25.4%
  • GMT-Master II - 116710BLNR

    Röster: 70 55.6%

  • Totala väljare
    126

J&B

Omega
BLNR! Tröttnar du på ringen så byt till en svart, anatar att det går men tar inte gift på det. Sen gillar jag faktiskt de polerade mittlänkarna. Exp 2 tycker jag ser lite oproportionerlig ut, då föredrar jag förra generationen. Tror nog du blir med vilken av dem som helst. Lätt att glömma att de allihopa är riktigt fina!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
BLNR! Tröttnar du på ringen så byt till en svart, anatar att det går men tar inte gift på det. Sen gillar jag faktiskt de polerade mittlänkarna. Exp 2 tycker jag ser lite oproportionerlig ut, då föredrar jag förra generationen. Tror nog du blir med vilken av dem som helst. Lätt att glömma att de allihopa är riktigt fina!

Det var någon som sa (eller typ skrev någonstans) att de keramiska ringarna kostar typ 10-15' att köpa löst. Dvs inte lika enkelt som med de gamla insertsen. Men någon som vet får väldigt gärna reda ut detta!
 

joF

Panerai
Svårt val.. Alla tre har varit starka kandidater när jag köpte min Tudor.

Men i dagsläget känns det som att jag skulle välja 216570 för att jag föredrar 42 mm framför 40 mm. Om det skall vara min enda klocka.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Helt klart Exp2.
Tycker den är mest propertionerlig. Gmt 2:eek:rna ser / känns för feta för sin storlek.
Äldre gmt känns mycket bättre.
 

Rivalen

Rolex
Röstade på 116710LN, men vad gäller GMT så är känslan just nu att det står mellan dessa två. Där VdGns 12 tim visning med AM/PM är den GMT funktion jag föredrar jämfört rak 24timmarsvisning. Men annars rä Root Beer en favve.

34468696-msfQH.jpg



12713790-d9exB.jpg
 
Topp