• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polera borstade bandhorn

Jglgbg

Cartier
Hej! Som synes har någon varit duktig och borstat dessa bandhorn som egentligen skall vara blankpolerade. Kan någon avgöra om det går att blankpolera igen utan att förstöra för mycket? Känns som en ytlig borstning så det borde väl kunna fixas?

Och den stora frågan: vågar man prova själv? :)

Tack för all input!

7E866813-33E9-4AC0-8878-607B77CA842D.jpeg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu ser inte jag vad det är för klocka, men den ser ju inte ut att ha några skarpa fasningar eller så, därför är det nog inte svårt att åtgärda. Enklare att återställa till polerat än borstat! Beroende på vad det är för klocka och dess värde hade avgjort om jag själv hade försökt åtgärda. Dyrare=lämna in, billigare=blankpolera själv.
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Nu ser inte jag vad det är för klocka, men den ser ju inte ut att ha några skarpa fasningar eller så, därför är det nog inte svårt att åtgärda. Enklare att återställa till polerat än borstat! Beroende på vad det är för klocka och dess värde hade avgjort om jag själv hade försökt åtgärda. Dyrare=lämna in, billigare=blankpolera själv.

Precis som @Rozzy skriver så har inte en Rainbow (som jag tror du har) skarpa fasningar och kanter utan de är rätt softa. Borde inte vara någon match att blankpolera det där. Lär nog inte vara så dyrt ens att lämna bort jobbet. Jag hade testat på ett horn på egen hand först. Lycka till!


AFAEC6F2-A2E5-4701-B76C-AC7D9CA4A266.jpeg
 

Jglgbg

Cartier
Tack för svaren! Det stämmer att det är en Rainbow. Ja, jag gör nog så att jag provar ett bandhorn lite försiktigt och ser om jag vågar ge mig på resten! Känns som sagt som det är ytor man kan klara av själv. :)
 
Topp