• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polera bort skada på ny klocka eller ej, kostnad?

Larsgosta

Breitling
Hej köpt en ny Tudor Black bay, heritage via Chrono24 Fick hem klockan som var fin förutom en liten skada. Se bild. Någon som vet vad som skulle vara rimligt att begära i ersättning för att godta klockan. Vad kostar det att polera bort en lite nagg enligt foto. Kan de påverka klockans framtida värde?
 

Bilagor

  • 6B2E52EE-59E9-4E13-AE3F-A87DF0420505.jpeg
    6B2E52EE-59E9-4E13-AE3F-A87DF0420505.jpeg
    250.6 KB · Visningar: 155

FlipSwede

Rolex
Enklaste maste val anda vara att begara en ny klocka?

Jag skulle aldrig acceptera att kopa en ny vara och sedan fa en med defekter. Men upp till dig. Vad kan det kosta att fa den polerad av ett proffs?

Har har du Nymans prislista


Paverka klockans varde...ja det kan det sakert. Vissa vill ha opolerat,andra skiter i det salange poleringen ar gjord professionellt. Pa en Tudor som ar anvand tror jag inte vardeminskningen ar speciellt mycke
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Hej köpt en ny Tudor Black bay, heritage via Chrono24 Fick hem klockan som var fin förutom en liten skada. Se bild. Någon som vet vad som skulle vara rimligt att begära i ersättning för att godta klockan. Vad kostar det att polera bort en lite nagg enligt foto. Kan de påverka klockans framtida värde?
Njut av klockan istället
 

Larsgosta

Breitling
Enklaste maste val anda vara att begara en ny klocka?

Jag skulle aldrig acceptera att kopa en ny vara och sedan fa en med defekter. Men upp till dig. Vad kan det kosta att fa den polerad av ett proffs?

Har har du Nymans prislista


Paverka klockans varde...ja det kan det sakert. Vissa vill ha opolerat,andra skiter i det salange poleringen ar gjord professionellt. Pa en Tudor som ar anvand tror jag inte vardeminskningen ar speciellt mycke
Tack för ditt svar.
 

mouqvist

Rolex
Om du kan leva med skadan (vilket jag skulle kunna göra själv då man inte ens ser den när man bär klockan) kan du be om en ersättning, tror det blir win-win då säljaren troligen föredrar att inte behöva ta tillbaka klockan.
 
Topp