• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Polera eller inte

Tack för alla svar! Det var detta jag ville åt. Diskussioner där det naturligtvis finns olika tankar om allt. Det finns naturligtvis inga rätt och fel men vad man gör med sin klocka. Men jag kommer nog låta den vara denna gång iaf. Kanske låter annorlunda om jag har klockan kvar vid nästa service.

Hej
Ska lämna in en Breitling Avenger på service hos Nymans i Västerås. De vill polera klockan. Visst det är lite märken etc på klockan, men inget som direkt avskräcker eller gör att den ser sliten ut. Ska man göra poleringen eller ska man låta bli? Tar det mycket material av klockan när den poleras eller är det försumbart?? Hur är Nymans på polering? Bra eller ska man isf vända sig någon annanstans?
/MVH Micke
Absolut inte polera! Din ser ju ny ut!

Hej
Ska lämna in en Breitling Avenger på service hos Nymans i Västerås. De vill polera klockan. Visst det är lite märken etc på klockan, men inget som direkt avskräcker eller gör att den ser sliten ut. Ska man göra poleringen eller ska man låta bli? Tar det mycket material av klockan när den poleras eller är det försumbart?? Hur är Nymans på polering? Bra eller ska man isf vända sig någon annanstans?
/MVH Micke
Tycker inte heller du ska polera den!

Lyfter en gammal tråd. Lämnat in min omega smp idag på service och bad dom lätt polera länken men jag är grymt velig. Har någon en före/efter bild på en polering av en klocka på länk så skulle det uppskattas!

Tillbaka
Topp