• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polering av boett

Håller på att orientera mig i sport Rolex vintage världen. Vad jag har förstått påverkas priset en hel del av hur mycket en boett är polerad/nedtagen Jag har dock svårt med mina newbie-ögon att se vad folk menar med vad som är polerat eller orört. Finns det någon bra sida där man kan jämföra olika ex. av subbar eller Sea dwellers med olika grader av polering eller kan någon här visa bilder där man tydligt ser detta?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Tyvärr har jag inga bra bilder, men sök på de olika rolexforumen som finns.
Nästan alla gamla klockar har råkat ut för en polering, det viktigaste är att se om det är gjort på ett rätt sätt. Dessvärre är merparten fulpolerad.
Det enklaste att kolla på är om bandstiftshålen ser ut som en krater eller om dom är skarpa. Du skall även kolla hur fasningarna ser ut.
Lycka till!
 
Topp