• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polering Rolex - Nymans eller Rob? (Datejust 16014)

MDRK

Omega
Hej,
Jag har precis införskaffat en Datejust 16014. Tänkte skicka iväg den på service omgående, inkl polering. Jag undrar därför, finns det någon skillnad mellan Nymans och Rob när det kommer just till utförandet av själva poleringen? Det verkar som nästintill alla jag läser om är nöjda med den polering Rob E levererar, får inte riktig samma intryck vad gäller Nymans. Har jag missförstått?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,
Jag har precis införskaffat en Datejust 16014. Tänkte skicka iväg den på service omgående, inkl polering. Jag undrar därför, finns det någon skillnad mellan Nymans och Rob när det kommer just till utförandet av själva poleringen? Det verkar som nästintill alla jag läser om är nöjda med den polering Rob E levererar, får inte riktig samma intryck vad gäller Nymans. Har jag missförstått?
Av vad jag sett imponerar ingen av dem egentligen, men en DJ är rätt lätt att polera så gå och prata med dem båda och avgör själv sedan.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Upp med bilder så kan folk bedöma. Är det nödvändigt? Man avverkar material så blir det snabbt repor igen
 
Topp